با حضور وزیر نیرو عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی 30 مگاواتی با سرمایه گذاری یک شرکت سوئیسی در جاجرم خراسان شمالی آغاز و یکی دیگر از دستاوردهای برجام و برنامه های دولت در جذب سرمایه گذاری خارجی محقق شد.

به گزارش جماران؛  حمید چیت چیان : آغاز عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی 30مگاواتی جاجرم با همکاری کشورهای سوئیس، اسپانیا و فرانسه از دستاوردهای مهم برجام است که نشاندهنده توفیق دولت در جلب سرمایه گذاران کشورهای خارجی است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی : این نیروگاه به ظرفیت 30 مگاوات در مجاورت پست 400 کیلو ولت جاجرم راه اندازی می شود و با سرمایه گذاری شرکت اکوفاینانس سوئیس و شرکت هامون مهر آفرین، به عنوان نماینده ایرانی امروز وارد مرحله اجرایی شد.

 ارزش ارزی سرمایه گذاری این نیروگاه 37.5 میلیون یورو است و 40 درصد از تجهیزات مورد استفاده در نیروگاه، شامل پنل و اینورتر از خارج کشور تامین می شود و مابقی تجهیزات نیز از قبیل کابل، سازه های فولادی با پوشش گالوانیزه گرم و تجهیزات ساخت پست از تولیدات داخلی است.

نیروگاه خورشیدی از 120 هزار پنل خورشیدی 250 واتی ساخته می شود و با ساخت آن از مصرف گاز طبیعی به میزان بیش از 153میلیون مترمکعب کاسته می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.