گزارش وست پوینت یا همان آکادمی نظامی امریکا می‌گوید خطر داعش همچنان در شهرهای سوریه و عراق باقیست؛

به گزارش جماران خطر حضور داعش در شهرهای سوریه و #عراق که به طور رسمی از کنترل این گروهک تروریستی آزاد شده‌اند همچنان وجود دارد. در عین حال خرابی‌های به جا مانده از این جنگ به چالش اصلی بازیابی خدمات اساسی و پایه‌ای تبدیل شده است.

این آنالیز از "محیط امنیتی پویا" در شهرهای آزاد شده خبر می‌دهد. این گزارش با صرف اتکا به آماری که از سوی داعش منتشر شده می‌گوید 1468 حمله جداگانه در این مناطق وجود داشته که منجر به حدود 12600 مرگ شده است. یعنی میزان مرگ و میر در هر حمله تقریبا 8.6 بوده است.

به نظر می‌رسد شهرهای عراق بیش از شهرهای #سوریه خشونت‌های پس از آزادی را تجربه می‌کنند. بیشتر میزان حمله هر ماه، در کرانه سمت چپ موصل ثبت شده است که به طور میانگین عدد 130 را نشان می‌دهد. منطقه‌ای که در ژانویه 2017 خبر آزاد سازی آن اعلام شد. شهر بیجی بین موصل و بغداد هم با عدد 21 در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

در حالیکه حملات و بمب‌گذاری‌های انتحاری توسط #داعش بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند،‌این تحلیل به حملات از راه دور این گروهک تروریستی نیز پرداخته است به طوریکه بیش از نیمی از این حملات یعنی 56 درصد آنها از راه دور و به وسیله راکت، خمپاره یا استفاده از تک تیراندازها بوده است.

بمب‌گذاری‌های انتحاری تقریبا 5 درصد این حملات را تشکیل می‌دادند که البته خودکشی جنگجوهای #داعشی هم عدد تقریبی کمتر از 2 درصد را نشان می‌دهد.

بیشترین تعداد حمله‌های انتحاری اما در شهر بیجی و برخی شهرهای سوریه مانند شدادی و منبج انجام شده است. بیشتر حملات انتحاری معمولا بعد از آزادسازی شهرها اتفاق می‌افتد و سپس این حملات کمتر و دوباره حملات از راه دور عملیاتی می‌شود./RT

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 688811
  • منبع: خبرانلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.