حمله موشکی سپاه به مقر فرماندهی تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه واکنش رسانه‌های مختلف جهان را به دنبال داشت.

به گزارش جماران، خبرگزاری فرانسه در این باره گزارش داد: سپاه پاسداران ایران اعلام کرد، در انتقام از حملات مرگبار اخیر در تهران که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، چندین موشک به سوریه شلیک کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: این موشک‌ها از غرب ایران به سمت دیرالزور شلیک شد و طبق اعلام سپاه، مقرهای تروریستی را هدف قرار داد.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد: سپاه پاسداران ایران با شلیک موشک‌های زمین به زمین به شرق سوریه، مواضع تروریستی را هدف قرار داد.

خبرگزاری ترند ضمن انتشار خبری با عنوان «ایران انتقام حملات تروریستی داعش را با حمله موشکی گرفت»، آورد: نیروهای سپاه پاسداران به سمت مقر تکفیری‌های داعش در دیرالزور سوریه موشک شلیک کردند.

پایگاه اینترنتی هیل گزارش داد: بر اساس گزارش منتشر شده در پایگاه اینترنتی سپاه پاسداران، این نهاد مدعی شده که حملاتی موشکی به شرق سوریه داشته است. این حملات در واکنش به حملات تروریستی اخیر که داعش مسئولیت آن را عهده‌دار شد، صورت گرفته است.

روزنامه واشنگتن‌پست و خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز خبر این حمله موشکی را در خروجی خود منتشر کردند.

فرانس پرس گزارش داد: یک منبع رسمی ایرانی یک‌شنبه شب از حمله موشکی به «پایگاه‌های تروریست‌ها» در سوریه خبر داد. ­سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یک‌شنبه اعلام کرد، چندین موشک را روز شنبه از غرب ایران به «پایگاه‌های تروریست‌ها» در منطقه دیرالزور در سوریه شلیک کرده است. بخش عمده دیرالزور تحت کنترل گروه تکفیری صهیونیستی داعش است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد این حمله را به تلافی حملات هفتم ژوئن به پارلمان و مرقد امام خمینی در تهران انجام داده است.

شبکه راشاتودی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تلافی حملات تروریستی تهران، با موشک های میان برد خود مواضع تروریست ها در استان دیروالزور سوریه را هدف قرار داد. بنا بر گزارش‌ها، سپاه پاسداران ایران اعلام کرده شلیک این موشک های زمین به زمین از استان‌های غربی کرمانشاه و کردستان صورت گرفته است. در اثر این حمله موشکی تعداد زیادی از تروریست‌ها کشته و خسارت مادی قابل توجه ای به مواضع تروریست ها وارد شده است.

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع گروه تکفیری صهیونیستی داعش را بازتاب داد. در این گزارش آمده است: حملات موشکی که روز یکشنبه روی داد، اولین حملات گزارش شده از خاک ایران به خاک سوریه از زمان شروع جنگ داخلی این کشور از 2011 به این سو است. در بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است: در این عملیات، چندین موشک زمین به زمین میان برد از پایگاه های سپاه در استان کرمانشاه نیروهای تکفیری در دیرالزور در شرق سوریه هدف قرار گرفته است. سپاه از اصطلاح تکفیری برای توصیف داعش استفاده می کند. ایران در مبارزه دولت اسد علیه نیروهای ضددولتی و داعش که مرکز آن در رقه است، حامی دولت سوریه بوده است.

حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مقر ترویست های تکفیری صهیونیستی در شبکه الجزیره انلگیسی بازتاب یافت. این شبکه گزارش داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران موشک های زمین به زمین را از غرب ایران به سوریه شلیک کرد. سپاه پاسداران در بیانیه ای اعلام کرد که ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون پاسخ نمی گذارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.