فعال سیاسی اصلاحطلب گفت: در 4 سال گذشته در مدیریت تیم های استانی مشکلاتی داشتیم و بعضی از مدیران سیاسی کشور با دولت همسو نبودند و موجب نارضایتی هایی در استان ها شدند.

معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: اگر در سیاست های وزارت کشور نقصانی وجود داشته باشد می تواند به کل دولت آسیب برساند.

 

به گزارش جماران «مرتضی مبلغ» معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات  پیرامون اولویت‌های دولت دوازدهم گفت: وزارت‌خانه های دولت دوازدهم به بازنگری‌ نیاز دارد که باید انجام شود. در دیگر وزارتخانه ها هم متناسب با شرایط جدید جامعه می توان تغییراتی ایجاد کرد.

او  ادامه داد: وزارت کشور بسیار مهم بوده زیرا این وزارتخانه مسوول امنیت داخلی و خارجی کشور است و همه استانداران، فرمانداران و بخشداران از سوی وزارت کشور انتخاب می شوند. در واقع مدیریت داخلی سراسر کشور به عهده این وزارتخانه است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه "تیم سیاسی که در وزارت کشور تشکیل می شود فوق العاده در پیشبرد برنامه های دولت می توانند موثر باشند" تصریح کرد: اگر تیم مناسبی وجود نداشته باشد، می‌توانند به عکس عمل کنند. کمااینکه در 4 سال گذشته در مدیریت تیم های استانی مشکلاتی داشتیم و بعضی از مدیران سیاسی کشور با دولت همسو نبودند و موجب نارضایتی هایی در استان ها شدند. اگر در سیاست های وزارت کشور نقصانی وجود داشته باشد می تواند به کل دولت آسیب برساند.

او بااشاره بر اینکه وزارت علوم هم وزارت‌خانه بسیار مهمی است، گفت: قشر تحصیلکرده و دانشگاهیان کشور با وزارت علوم در ارتباط هستند و باید مدیریت خوبی بر این وزارتخانه حاکم باشد تا بسترهای رشد، نمو و بالندگی این نهاد مهم فراهم شود. با توجه به اینکه در چند سال گذشته چنین مدیریتی در وزارت علوم دیده نشده، بهتر است تغییرات در این وزارتخانه اتفاق بیفتد.

مبلغ در خاتمه گفت: بخش جذب سرمایه، توسعه کارآفرینی و افزایش تولید و سرمایه گذاری باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد تا بتوانیم از رکود خارج شویم و توسعه اقتصادی داشته باشیم. اما این بایدها در گروی این است که در مجموعه وزارتخانه های اقتصادی کشور تیم کارامد وجود داشته باشد. مهم است که ترکیب وزارتخانه‌های اقتصادی با یکدیگر انسجام داشته باشند تا بتوانند در حل مشکلات کشور موثرتر عمل کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.