گزارش انجمن‌های حقوق بشر نشان داده که تاکنون ١٧ مورد مرگ و موارد زیادی تجاوز به حقوق کارگران در ساخت و ساز ورزشگاه‌های جام جهانی 2018 روسیه اتفاق افتاده است.

به گزارش جماران، در گزارش‌های جدید فعالان حقوق بشر به فیفا انتقاد و عنوان شده که این فدراسیون شفاف عمل نمی‌کند و تلاشی برای بهتر شدن وضعیت کارگران ورزشگاه‌ها انجام نداده است.

این گزارش 34 صفحه‌ای چند روز پیش برای مشاهده عموم منتشر شده و به آنالیز شرایط کار در 12 ورزشگاه جام جهانی 2018 روسیه پرداخته است. در آمارهای این گزارش به ١٧ مورد مرگ در ساخت و ساز این ورزشگاه‌ها اشاره شده. پیش از این در ساخت و سازهای المپیک زمستانی سوچی 70 کارگر، در عملیات‌های المپیک ریو 13 کارگر و در ساخت و سازهای المپیک پکن 6 کارگر جان خود را از دست داده بودند اما در ساخت و سازهای المپیک لندن مورد مرگ وجود نداشت.

متخصصان معتقدند با نزدیک شدن زمان برگزاری جام جهانی 2018 و تسریع کارها احتمال دارد که آمار مرگ و میر افزایش یابد. با اینکه روس‌ها هنوز واکنشی به گزارش فعالان حقوق بشر نشان نداده‌اند، فیفا اعلام کرده که این گزارش را مورد بررسی قرار می‌دهد اما با پیام کلی این گزارش که نشان می‌دهد در ساخت و سازها از کارگران سوءاستفاده می‌شود، مخالف است. در این گزارش‌ها آمده که نه تنها حقوق بسیاری از کارگران به درستی پرداخت نشده، بلکه آنها تهدید شده‌اند که درباره شرایط بدشان چیزی نگویند. حال آنکه در دمای منفی 13 درجه هم مجبور به کار کردن بوده‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.