صدها معترض نسبت به نحوه رسیدگی به وضعیت بازماندگان و آسیب دیدگان آتش سوزی برج مسکونی 'گرنفل' در غرب لندن روز شنبه برای دومین روز پیاپی، ضمن تجمع در مقابل دفتر نخست وزیری خواستار اجرای عدالت و برکناری 'ترزا می' از قدرت شدند.

به گزارش جماران، تظاهرکنندگان در جریان این حرکت اعتراضی که در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد، شعارهایی را علیه 'ترزا می' و حزب محافظه کار سر می دادند.
افراد معترض خواستار اجرای عدالت برای مقصرین آتش سوزی برج 'گرنفل' لندن و رسیدگی هرچه سریع تر به وضعیت آسیب دیدگان این حادثه هولناک شدند.
در جریان این حرکت اعتراضی که همراه با برخی برخوردها میان تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس بود، تعدادی از تظاهرکنندگان از سوی پلیس دستگیر شدند.
صدها معترض خشمگین عصر روز جمعه نیز با برگزاری تجمع در برابر 'داونینگ استریت'، ساختمان 'بی بی سی' و شهرداری منطقه کنزینگتون و چلسی واقع در غرب پایتخت انگلیس، خواستار اجرای عدالت برای مقصرین آتش سوزی برج 'گرنفل' و رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان این فاجعه شده بودند.
در آخرین گزارش پلیس متروپلیتن لندن، تعداد قربانیان این حادثه 30 نفر عنوان شده بود. اما در عین حال به احتمال افزایش شمار قربانیان اشاره شده بود.
فرمانده پلیس متروپلیتن لندن روز شنبه اعلام کرد که 58 نفری که از شب آتش‌سوزی برج گرنفل ناپدید شده‌اند را باید جزو قربانیان این حادثه دانست.
ملکه الیزابت دوم نیز روز شنبه در پیامی به مناسبت سالروز تولدش، نسبت به «وقوع حوادث تلخ» در این کشور ابراز تاثر کرد.
وی در بخشی از پیامش عنوان کرده است: «از همه کسانی که برای بازسازی زندگی‌هایی که دستخوش مرگ و جراحت شده تلاش می‌کنند، حمایت می‌کنیم.»
در همین حال رسانه های انگلیسی می گویند همزمانی ناکامی محافظه کاران در انتخابات پارلمانی اخیر و حادثه آتش سوزی برج ایفل پایه های قدرت دولت ترزا می را به شدت متزلزل کرده است
'بی بی سی' روز شنبه در گزارشی گفت: این طور به نظر می رسد که ترزا می به هر چه دست می زند با اقبال مواجه نمی شود.
 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.