روزنامه واشنگتن پست روز چهارشنبه نوشت: رابرت مولر، بازرس ویژه برای تحقیق در مورد معاملات مالی و تجاری جرد کوشنر، داماد و مشاورترامپ تعیین شده است.

به گزارش جماران، این بازرسی، به عنوان بخشی ازتحقیقات درمورد مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 می باشد.
مقام های اف بی آی و دادستانهای فدرال درمورد معامله های مالی سایر همراهان ترامپ درکارزار انتخاباتی و مایکل فلین، مشاورسابق امنیت ملی و پاول منفرت وکارترپیج، مشاوران سابق ترامپ، به تحقیق پرداخته اند. 
واشنگتن پست قبلا گزارش داده بود که بازرسان در مورد ملاقات های کوشنر با مقام های روسیه در ماه دسامبر تحقیق می کنند که به ترتیب سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه و سپس سرگئی گورکف، رییس بانک دولتی توسعه روسیه محور این تحقیق بودند.
هنوز معلوم نیست که آیا اف بی آی در آن زمان در مورد مراودات کوشنر تحقیقاتی داشته است یا خیر؟.
مقام هایی به این نکته اشاره کرده اند که مسایل مالی محور تحقیقات جاری است اما از گفتن نامشان خودداری کردند برای اینکه مجوز صحبت کردن در این مورد، برای عموم را ندارند.
کوشنردرملاقات با کیسلیاک در ماه دسامبر گذشته خواستار برقراری یک خط ارتباطی محرمانه بین دولتمردان ترامپ وروسیه شده است. بنابرگزارشات اطلاعاتی آمریکا، دیدار با کیسلیاک، سفیر روسیه در یک ساختمان دیپلماتیک روسیه انجام شده است.
کاخ سفید گفته است ملاقات بعدی با بانکدار روسی در جریان مراسم اولیه افتتاح مرکزدیپلماتیک بود که ربطی به مسایل مالی نداشت. 
بانک روسی 'ونشکونوم بانک' که به واسطه ضمیمه کریمه توسط روسیه مورد تحریم روسیه قرار گرفته است، اعلام کرد : این جلسه به خاطر مسایل مالی تشکیل شده بود با توجه به این موضوع که کوشنر پست ریاست شرکت املاک خانواده خود را برعهده داشت.
این ملاقات در شرکت کوشنر اتفاق افتاد که خواستار فاینانس یک میلیاردو هشت صد میلیون دلاری برای خرید یک ساختمان اداری در خیابان پنجم نیویورک شد و اینکه آیا منافع شخصی کوشنربا پست دولتی که برای وی در نظر گرفته شده است در تعارض خواهد بود؟

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.