به گزارش جماران، معاون سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی در امور کاربرد علوم هسته ای، گفت: با توافق هسته ای برجام امکان همکاری های صلح آمیز هسته ای با ایران افزایش یافت.

'ورنر بورکارت' گفت: امور مربوط به راستی آزمایی در ایران بخوبی پیش می رود و این موضع اکثریت هیات های نمایندگی است. 
وی که در گذشته برای سخنرانی های علمی هسته ای به ایران نیز سفر کرده است، افزود: با حل موضوعات پادمانی مطابق با برجام، ما می توانیم تمرکز بیشتری بر موضوعات اتم برای صلح و توسعه داشته باشیم که وظیفه و دستور کار اصلی آژانس است. 
در سومین روز از نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، در جلسه صبح امروز (چهارشنبه) بررسی جدیدترین گزارش یوکیا آمانو مدیر کل آژانس مورد بررسی آغاز شده است. 
یک مقام آگاه در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: پیش بینی می شود که بحث ایران در جلسه چهارشنبه تا ظهر به اتمام برسد و رضا نجفی نماینده ایران در آژانس نیز سخنرانی خواهد کرد.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی دوشنبه (پریروز) در آغاز نشست فصلی شورای حکام گفـت: آژانس به راستی آزمایی و نظارت بر اجرای تمام تعهدات مرتبط با هسته ای ایران طبق توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و مطابق با رویه های استاندارد پادمانی آژانس بشکلی بی طرفانه ادامه می دهد.
دومین گزارش آژانس درباره ایران در سال 2017 با عنوان 'راستی آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران مطابق با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل' ، جمعه 12 خرداد (دوم ژوئن) منتشر شد و در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفت.
این گزارش بار دیگر تاکید کرد که فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران در چارچوب توافق هسته ای (برجام) به پیش می رود.
آمانو روز دوشنبه تایید کرد که 20 تن آب از ذخایر آب سنگین ایران در آینده نزدیک از ایران به خارج منتقل می شود. در گزارش آژانس میزان ذخایر آب سنگین ایران 128.2 تن اعلام شده بود. میزان مجاز طبق برجام 130 تن است. 
نشست فصلی شورای حکام از روز دوشنبه آغاز شده و تا روز جمعه ادامه دارد و موضوعات مختلفی در ارتباط با کار آژانس مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.