اتحادیه اروپا روز سه شنبه اقدام قانونی علیه سه کشور واقع در شرق این اتحادیه را به دلیل خودداری از پذیرش پناهجویان آغاز کرد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه از استراسبورگ، 'دیمیتریس آوراموپولوس' کمیسر مهاجرت اتحادیه اروپا گفت: به رغم درخواست های مکرر، جمهوری چک، مجارستان و لهستان اقدام لازم را (در زمینه پذیرش آوارگان) اتخاذ نکرده اند.
وی افزود: به همین دلیل، کمیسیون اروپا تصمیم دارد علیه این سه کشور عضو، روال مربوط به قانون شکنی را به جریان اندازد.
سه کشور لهستان، مجارستان و جمهوری چک از برداشتن بار مهاجران از دوش کشورهای مطرح اتحادیه اروپا قصور کرده اند.
لهستان و مجارستان از پذیرش حتی یک فرد پناهجو به موجب طرحی که در سال 2015 در مورد ‌آن توافق شد، خودداری کرده اند. به موجب طرح مصوب آن سال، قرار بود 160 هزار پناهجو از ایتالیا و یونان در لهستان و مجارستان اسکان یابند. این پناهجویان از کشورهای جنگ زده خاورمیانه و آفریقا به اروپا نقل مکان کرده اند.
اتحادیه اروپا در این دو سال دستخوش شرایط سختی در زمینه مهاجرتی بوده، اما دو کشور ایتالیا و یونان با حمایت کشورهای متمول این اتحادیه همچون آلمان و سوئد، از فشار بر ورشو و بوداپست برای تغییر رویکرد خود قصور ورزیده اند. آلمان و سوئد، آخرین مقصد پناهجویانی است که راهی اتحادیه اروپا می شوند. 
معضل پناهجویان که اتحادیه اروپا با آن دست به گریبان است، در زمانی روی داده که اتحاد این بلوک پیشتر به واسطه برگزیت، اقتصادهای ضعیف و حمایت بیشتر از پوپولیسم به محک آزمایش گذاشته شده است.
این مساله، کشورهای شرق اتحادیه اروپا را به جان غربی های ثروتمند این بلوک و کشورهایی در سواحل دریای مدیترانه می اندازد، نظر به اینکه ایتالیا خواستار مجازات لهستان و مجارستان از طریق محروم کردن این دو کشور از وجوهات مالی اتحادیه اروپا شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.