به گزارش جماران، تارنمای بلومبرگ نوشت: ترامپ در حالی به دنبال بازنگری در سیاست آمریکا در قبال کوباست که مشاوران وی در حال آماده کردن گزینه هایی از جمله ایجاد محدودیت های جدید در سفر آمریکایی ها به کوبا و محدود کردن همکاری شرکت های آمریکایی با نهادهای مرتبط با ارتش کوبا هستند.

این شبکه آمریکایی دیروز (دوشنبه) در گزارشی در تارنمای خود افزود: جزییات جدید سیاست جدید دولت آمریکا را در قبال کوبا، دو منبع نزدیک به مذاکرات برای تدوین آنها اعلام کرده اند.
در حالی که گزینه های نهایی در مورد این سیاست هنوز در اختیار ترامپ قرار نگرفته، قرار است تصمیم اصلی پیش از سفر روز جمعه رئیس جمهوری آمریکا به میامی گرفته شود.
'شان اسپایسر' مسئول رسانه ای کاخ سفید یکشنبه (پریروز) از تشریح طرح های ترامپ در مورد سیاست دولت اوباما در قبال کوبا امتناع کرد.
ترامپ پیشتر از سیاست اوباما در قبال کوبا به عنوان سیاستی یک طرفه انتقاد کرده و مدعی شده بود که این سیاست به حکومت هاوانا اجازه خواهد داد تا به نقض حقوق بشر در این کشور ادامه دهد. از جمله سیاست دولت اوباما در قبال کوبا می تواند به باز شدن سفارت آمریکا در کوبا، کاهش محدودیت های سفر شهروندان آمریکایی به کوبا، اجازه دادن به خطوط هوایی آمریکا برای ایجاد خط هوایی مستقیم با کوبا اشاره کرد. 
این احتمال وجود دارد که تحریم های جدیدی با هدف منع انتقال پول هایی که به سود ارتش کوبا است، اعمال شود. همچنین شهروندان آمریکایی که به کوبا سفر می کنند ملزم می شوند دلایل سفرشان را به این کشور اعلام کنند. محدودیت های سفر به کوبا بر فعالیت هواپیمایی های آمریکایی که پرواز مستقیم به کویا دارند، تاثیر می گذارد.
سناتور جمهوریخواه 'جف فلیک' از آریزونا که از سیاست اوباما در قبال کوبا حمایت می کند، گفت که قانونگداران هر دو حزب آمریکا نگران هستند که ترامپ چه اقدامی می خواهد در این راستا انجام دهد.
تحریم های احتمالی علیه ارتش کوبا می تواند با توجه به نقش گسترده ارتش در کوبا تاثیرات گسترده ای در پی داشته باشد. 
'جیمز ویلیامز' رئیس مرکز 'تعامل با کوبا' یک گروه لابیگر در واشنگتن، گفت که تغییر در سیاست اوباما در قبال کوبا پیامدهایی ناخواسته برای تجارت و امور اشتغال در امریکا به همراه خواهد داشت. در یک گزارش ارائه شده توسط این گروه عنوان شده است که خطوط هوایی مهم آمریکا همگی از کاهش محدودیت های سفر به کوبا تحت سیاست اوباما در قبال کوبا سود برده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.