به گزارش جماران؛ 'جف سشنز' دادستان کل آمریکا در پی اظهارات رئیس سابق اف.بی.آی، از آمادگی خود برای حضور در کمیته تحقیق کنگره و شهادت در آن خبر داد.

شبکه خبری 'سی ان ان' با انتشار این خبر گزارش داد: جف سشنز از آمادگی خود در جلسه کمیته اطلاعات سنا خبر داد اما مشخص نکرد که آیا شهادت دادن وی دراین کمیته بطور علنی و یا بطور خصوصی خواهد بود.
بنابراین گزارش، دادستان کل آمریکا در این خصوص در نامه ای که روز گذشته (شنبه) خطاب به سناتور 'ریچارد شلبی' (Richard Shelby) نوشت، آمده که تصمیم وی برای حضور درجلسه تحقیق کنگره در پاسخ به اظهارات هفته گذشته جیمز کومی رئیس سابق اف.بی.آی است.
وی دراین نامه نوشت:برای من مهم است که فرصتی داشته باشم تا در چنین مکان مناسبی اظهارات خود را بیان کنم.
سی ان ان گزارش داد:جیمز کومی در جلسه علنی استماع روز پنجشنبه گذشته در کنگره این کشور به این نکته اشاره کرد که جف سشنز سناتور سابق ایالت 'آلاباما' احتمالا دیدارهای بیشتری با طرف روس ها داشته است. 
این شبکه خبری همچنین افزود: درهمین حال سشنز پیشتر خود را از تحقیقات فدارل در خصوص تماس بین ستاد انتخاباتی ترامپ و روس ها پس از آنکه دو دو دیدار وی با سفیر روسیه فاش شد، رهانیده بود.
سی ان ان افزود : دادستان کل آمریکا دراین جلسه استماع نه تنها با پرسش هایی درخصوص دیدارش با 'کیسلیاک' سفیر روسیه درآمریکا که وی از این تحقیقات خود را مبرا ساخته بود مواجه است، بلکه با پرسش های دیگری درخصوص نقش داشتن وی در اخراج رئیس سابق اف.بی.آی که ماه گذشته توسط شخص رئیس جمهوری آمریکا صورت گرفت نیز مورد پرسش قرار خواهد گرفت.
جف سشنز طی هفته های اخیر با بحران دیدارهای افشا نشده با سفیر روسیه در آمریکا درجریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری دونالد ترامپ دست به گریبان است.
وی متهم است که درجلسه استماع تایید احراز سمتش در سنا، درباره دو دیدار فاش نشده خود با سفیر روسیه قصور کرده و تحقیقات اف.بی.آی دراین زمینه نشان می دهد که جف سشنز دیدار سومی نیز با سفیر روسیه داشته که آنرا اعلام نکرده است.
این درحالی بود که وزارت دادگستری آمریکا نیز هرگونه دیدار دیگر جف سشنز با سفیر روسیه درآمریکا در سال 2016میلادی را رد کرد. 
جف سشنز درمورخ 177 خردادماه بر سر تنش با شخص رئیس جمهوری آمریکا بر سر اینکه وی خود را از تحقیقات پیرامون احتمال مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا کنار کشیده است، اعلام کرد که که آماده ارائه استعفای خود می باشد.
درهمین حال 'نانسی پلوسی' (Nancy Pelosi) رهبر اقلیت حزب دمکرات در مجلس نمایندگان آمریکا جمعه گذشته باردیگر خواستار استعفای جف سشنز از مقامش شد.
تارنمای خبری آمریکایی 'هیل' در این باره نوشته بود: درخواست نانسی پلوسی مبنی بر استعفای دادستان کل آمریکا در پی اظهارات جیمز کومی رئیس برکنار شده اف.بی.آی صورت می گیرد که در جلسه شهادت کمیته اطلاعات سنا در روز پنجشنبه گذشته برگزارشد. 
پلوسی، رهبراقلیت حزب دمکرات در مجلس نمایندگان آمریکا درمورد سشنز به شبکه خبری 'MSNBC'گفت:درباره دیگر دیدارهای افشا نشده و دیدار سوم جف سشنز با سفیر روسیه، من نه می توانم آنرا تایید و یا تکذیب کنم، اما در دوم ماه مارس (12 اسفند95) اعلام کردم که وی باید استعفا دهد؛ (جف) سشنز باید بعنوان دادستان کل استعفا دهد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.