«رباب صدر» خواهر امام موسی صدر بر پیگیری موضوع ربوده شدن امام و دو همراه وی تا روشن شدن سرنوشت آنها تاکید کرد و گفت که از پیگیری این موضوع خسته نمی شود.

به گزارش جماران، وی که در آستانه چهلمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر و دو همراهش در مراسم افطاری موسسه های امام موسی صدر در شهر «صور» واقع در جنوب لبنان سخن می گفت افزود: در آستانه ربوده شدن امام موسی صدر و شیخ «محمد یعقوب» و «سید عباس بدرالدین» یک بار دیگر از مسئولان می خواهیم تا توجه بیشتری به این مساله مبذول دارند تا شاهد آزادی این عزیزان و بازگشت آنها به کشور و خانواده و میدان های مبارزه باشیم. 
رباب صدر افزود: ما قدردان همه دوستداران و عاشقان امام موسی صدر و همه کسانی هستیم که در این مسیر سخت و مشقت بار ما را همراهی کردند و از کسانی که در لبنان و در لیبی و جاهای دیگر کارشکنی هایی در این مسیر کردند گله مندیم. 
وی تاکید کرد: با امام موسی صدر و برادرانش پیمان می بندیم که تا آخرین نفس بر این آرمان مقدس ثابت قدم خواهیم ماند و از پیگیری آن فروگذار نخواهیم کرد. 
مراسم افطاری موسسه های وابسته به امام موسی الصدر با حضور تعدادی از مقام های کشوری و محلی و نمایندگان مجلس در مجتمع فرهنگی موسسه های امام موسی الصدر واقع در شهر صور برگزار شد. 
امام موسی صدر بنیانگذار و رییس مجلس اعلای اسلامی شیعی لبنان و جنبش امل به همراه شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین (روزنامه نگار) در سال 1978 در جریان دیدار رسمی از لیبی که به دعوت «معمر قذافی» رهبر وقت این کشور صورت گرفته بود، ربوده و ناپدید شدند و تاکنون از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.
«هانیبال القذافی» فرزند «معمر القذافی» دیکتاتور سرنگون شده لیبی که دو سال پیش توسط گروهی ناشناس در سوریه ربوده و برای محاکمه به نهادهای قضایی لبنان تحویل داده شد پیش از صدور حکم تبرئه و در آخرین جلسات دادگاه گفته بود که پدرش معمر القذافی در قضیه ربوده شدن امام موسی الصدر بی گناه است. 
وی «عبدالسلام جلّود» نخست وزیر وقت و شخصیت شماره دوی لیبی در حکومت القذافی را که در حال حاضر زنده و احتمالا ساکن ایتالیا است، متهم به دست داشتن در این قضیه کرد. هانیبال گفت که به دلیل اینکه مغز متفکر عملیات ربایش یکی از مسئولان رسمی نظام لیبی بود پدرش مسئولیت پرداخت دیه به خانواده های قربانیان را بر عهده گرفت. 
هانیبال افزود: سه نفر در جریان کامل این ماجرا هستند؛ برادرش «سیف الاسلام» که در لیبی در زندان به سر می برد و اخیرا از زندان فرار کرد، عبدالسلام جلود و برادر دیگرش «المعتصم» که در حوادث چند سال پیش لیبی کشته شد. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.