به گزارش جماران، «قانون» نوشت:

فرشید عزیزی از جانبازان مدافع حرم، چند روز قبل به‌دلیل مشاجره لفظی با یکی از کارکنان دادگستری محمودآباد، مدتی را در بازداشت به سر برد!

 «ماجرای بازداشت این جانباز مدافع حرم از این قرار بود که فرشید برای اخذ مدرک عدم سوءپیشینه به یکی از مراکز دادگستری شهرستان محمودآباد مراجعه کرد. برای این منظور وی باید مبلغ 20 هزار تومان به دادگستری پرداخت می‌کرد که به دلیل نبود دستگاه کارتخوان، به خانمی که مسئولیت اخذ وجه را برعهده داشت، گفت که ای‌کاش شرایطی مهیا بود تا ما که وضعیت جسمانی سالمی نداریم، می‌توانستیم به راحتی کارمان را انجام دهیم. در پی این سخن آن خانم به فرشید گفت که این موضوع به خودمان مربوط است و شما دخالت نکنید و حال جسمانی شما به ما ارتباطی ندارد. در پی این سخنان فرشید با ناراحتی و به سختی، چندطبقه را پایین آمد تا برای پرداخت مبلغ مورد نظر پول نقد دریافت کند. وقتی او بازگشت آن خانم به وی گفت که رییس دادگستری با شما کار دارد. قاضی مربوطه به این جانباز گفت که چرا به کارمند ما توهین کردی و فرشید در پاسخ اظهار کرد که تنها به ارائه پیشنهاد پرداختم و توهینی در کار نبوده است. با این حال قاضی دستور بازداشت فرشید را صادر کرد. وقتی مامور دادگستری او را به بازداشتگاه منتقل می‌کرد، فرشید به مامور تذکر داد که به دلیل شرایط جسمی‌ام نمی‌توانم تند حرکت کنم اما مامور بی‌اعتنا به مسیر خود ادامه داد که در نهایت پای مصنوعی این جانباز از جا درآمد و به زمین افتاد. تازه آنجا بود که او گفت، جانباز مدافع حرم هستم. یعنی تا آن‌ لحظه کسی از این موضوع اطلاع نداشت و شرایط جسمی او را ناشی از یک معلولیت ساده می‌دانستند».

در مقابل، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین اسدالله جعفری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران با اشاره به انعکاس خبر بازداشت جانباز مدافع حرم در دادگستری محمودآباد، اظهار کرد: «دستگاه قضایی در ساعات اولیه انتشار خبر به فوریت نسبت به بررسی موضوع از طریق حفاظت اطلاعات اقدام کرده است. مسئولان قضایی استان به محض اطلاع از خبر مذکور در فضای مجازی، با حضور در دادگستری شهرستان محمودآباد نسبت به بررسی موضوع اقدام کردند و بخشی از تحقیقات لازم که مربوط به اظهارات جانباز محترم بود، با اعزام ماموران تحقیق به محل سکونت ایشان در حال پیگیری است. نکته قابل توجه این است که اخباری متناقض و غیرواقعی در فضای مجازی و برخی خبرگزاری‌ها منتشر شده که موجب ملتهب کردن فضای آرام در شهرستان و نگرانی دلسوزان و علاقه‌مندان به نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی به‌ویژه مدافعان عزیز حرم و این جانباز سرافراز که سند افتخار، عزت و اقتدار ملی هستند، شده است».

وی تصریح کرد: «لازم است همه کسانی که با انتشار مطالب غیرواقعی در این جهت تلاش می‌کنند، توجه داشته باشند که نشر هرگونه مطالب خلاف واقع به عنوان نشر اکاذیب، افترا و تشویش اذهان عمومی از منظر قانونگذار قابل پیگیری و برخورد قانونی بوده و توصیه ما این است که تا حصول نتیجه بررسی‌های مراجع قانونی در این خصوص از انتشار اخبار خلاف واقع خودداری کنند».

وی ادامه داد: «دستگاه قضایی در پاسداری و صیانت از اصول و ارزش‌های نظام و دفاع جانانه از آن به‌ویژه در خصوص مدافعان عزیز حرم و جانبازان سرافراز آن، از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و البته به کسانی که قصد سوء استفاده از این مساله را دارند نیز هشدار می‌دهد که برابر مقررات به وظیفه خود در این زمینه عمل خواهد کرد».

دادستان ساری همچنین یادآور شد: «این جانباز عزیز به عنوان ارباب رجوع برای انجام امور اداری و نه به عنوان شاکی یا متهم، به دادگستری شهرستان محمود آباد مراجعه کرده بود و مطالب مطرح شده در خصوص تشکیل پرونده قضایی، دستگیری و بازداشت وی از جمله مطالب خلاف واقع است».

موضوع مسلم، برخورد نه‌چندان صحیح با یکی از جانبازان مدافع حرم است. شاید این عزیز برخوردی تند با مسئول اخذ وجه داشت اما باید در نظر داشت که ادارات قضایی و دولتی موظف هستند برای راحتی مردم، تمام امکانات را مهیا کنند و حتی اگر مصادیق قانونی بر جواز بازداشت افراد وجود داشت، می‌توان با توجه به رافت نظام اسلامی و نیز شرایط اجتماعی فرد با وی برخوردی شایسته کرد نه‌ آنکه با چنین رفتارهایی،‌ شأن حقوق شهروندی و نیز احترام جانبازان را زیر سوال برد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.