زید بن رعد کمیساریای عالی سازمان ملل در سخنان افتتاحیه 35 دوره مجلس حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت :بحرین در طول 5 سال گذشته تاکنون از سفر هیأت ویژه سازمان ملل به بحرین جلوگیری کرده است.

به گزارش جماران از پایگاه خبری مراة البحرین، زید بن رعد کمیساریای عالی سازمان ملل امروز /سه شنبه/ در سخنان افتتاحیه 35 دوره مجلس حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت: بحرین در طول 5 سال گذشته تاکنون از سفر هیأت ویژه سازمان ملل به بحرین جلوگیری کرده است.
وی افزود: در طی این 5 سال، 5 بار از بحرین خواسته شد تا شرایط سفر فرستاده های ویژه سازمان ملل را به این کشور فراهم کند که تا به حال این اتفاق نیفتاده است.
رعد ادامه داد: بازداشت شهروندان بحرینی در چارچوب قانون نامشخص و مبهم مبارزه با تروریسم و بدرفتاری با آنها، مبارزه با تروریسم نیست، بلکه انکار حقوق شهروندان و قتل عام بی گناهان است و من از سکوت شرم آور بسیاری از روسای کشورهای دنیا نگرانم. 
رعد با طرح سئوالی افزود: آیا رهبران کشورها از خود خجالت نمی کشند وقتی که به محاکمه و زندانی کردن روزنامه نگاران و مدافعین حقوق بشر دست می زنند؟
او افزود: در جهان رهبرانی وجود دارند که مخالف دمکراسی عمل می کنند و هیچ تعهدی نسبت به قوانین بین الملل ندارند، بلکه بر خلاف آنها عمل می کنند.
وی نگرانی خود را از کارهای انتقام جویانه دولتها نسبت به اشخاصی که با سازمان ملل ارتباط دارند مورد تاکید قرار داد.
رعد تاکید با اشاره به اینکه رژیم بحرین درباره فعالان حقوقی و سیاسی رفتارهای انتقام جویانه زیادی را انجام می دهد، افزود: از جمله این رفتارها ممانعت از سفر بخارج بحرین 'ژنو'، آتش زدن خودروهای فعالان حقوقی و سیاسی، بازجویی و توهین و شکنجه و تجاوز جنسی، تهدید به تجاوز جنسی به نوامیس فعالان حقوقی و سیاسی است.
‏بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی مواجه است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.