پلیس متروپلیتن لندن روز سه شنبه از 'یوسف زغبه' 22 ساله، با تابعیت دوگانه مراکشی- ایتالیایی، به عنوان سومین مهاجم حمله تروریستی لندن یاد کرد.

به گزارش جماران ، پلیس اسکاتلندیارد عنوان کرده است که 'یوسف زغبه' از نظر پلیس و دستگاه اطلاعات و امنیت داخلی انگلیس ( ام آی 5) فردی شناخته شده نبوده است.
به نوشته روزنامه ایتالیایی 'کوریره دلاسرا '، یوسف زغبه در ژانویه 1995 میلادی در منطقه 'فز' مراکش متولد شده و پدر وی مراکشی و مادرش ایتالیایی است.
براساس گزارش این روزنامه، یوسف زغبه در ماه مارس سال گذشته میلادی در فرودگاه 'بلوگنیا 'ایتالیا از سفر به استانبول به ظن سفر به سوریه، از سوی نیروهای پلیس ایتالیا بازداشته شده بود.
در این صورت یوسف زغبه حداقل برای نیروهای امنیتی و پلیس ایتالیا و اروپا بایستی فردی شناخته شده باشد.
پلیس متروپلیتن لندن ( اسکاتلندیارد) عصر روز دوشنبه گذشته اسامی دو تن از سه مهاجمی که شامگاه شنبه با راندن یک خودرو به سوی رهگذران بر روی 'پل لندن'،(لاندن بریج) و حمله با چاقو به مردم در منطقه 'بارو مارکت' در جنوب این محل، سبب مرگ دستکم 7 نفر شدند، را اعلام کرده بود.
براساس اعلام پلیس متروپلیتن لندن( اسکاتلندیارد)، ' خرام شهزاد بات' 27 ساله و رشید رضوان 30 ساله در حمله تروریستی شامگاه گذشته لندن دست داشته اند.
براساس اعلام اسکاتلندیارد، 'خرام بات' برای پلیس و دستگاه امنیت و اطلاعات داخلی انگلیس ( ام آی 5) فردی شناخته شده بود اما هیچ اطلاعاتی که موید آن باشد او در حال برنامه ریزی جهت یک حمله تروریستی است، در دست نداشته اند.
به گفته اسکاتلندیارد، رضوان برای پلیس و دستگاه امنیتی انگلیس شناخته شده نبوده است.
بر اثر حمله با خودرو در پل پرتردد لندن بریج و متعاقبا حمله با چاقو در بازار «بارو» در نزدیکی این پل در شامگاه شنبه گذشته، تاکنون هفت نفر کشته و 48 نفر زخمی شدند که حال شماری از زخمی ها بشدت وخیم است.
براساس گزارش های تایید شده، پس حمله خودرو یاد شده به عابران پیاده در لاندن بریج، سه مرد از این خودرو پیاده شدند و عده ای را بر روی پل و نیز در 'بارو مارکت' در جنوب این محل با چاقو مورد حمله قرار دادند.
سه تن از عاملان حملات تروریستی شامگاه گذشته در لندن، به ضرب گلوله پلیس کشته شده اند.
گروه داعش مسئولیت این حملات تروریستی را برعهده گرفته است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.