چهاردهمین اجلاس رادیو و تلویزیون‌های آسیا روز سه شنبه با مشارکت مسئولان و مدیران کشورهای قاره کهن و حضور هیات ایرانی در شهر «چینگ دائو» در شرق چین برگزار شد.

به گزارش جماران ، در این اجلاس که به مجمع سران رسانه ای آسیا نیز شهرت دارد نمایندگان کشورهای شرکت کننده دیدگاه ها و برنامه های خود را برای توسعه شبکه های رادیویی و تلویزیونی و همچنین اطلاع رسانی متقابل عرضه کرده و در باره مسائل مرتبط رسانه ای بحث و تبادل نظر خواهند کرد. 
علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما نیز در راس هیاتی در این اجلاس حضور دارد.
این نشست را اداره فیلم و رادیو و تلویزیون چین برگزار می کند و سال گذشته میلادی میزبانی آن را از کره جنوبی تحویل گرفت.
چین یک بار دیگر و در ماه می سال ۲۰۱۰ در شهر پکن میزبان این اجلاس بود که بیش از ۶۰۰ نماینده از رسانه های خبری و تلویزیونی در آن شرکت داشتند.
چهاردهمین اجلاس رادیو و تلویزیون‌های آسیا با موضوع «رسانه ها پیشرو توسعه جهان» برگزار می شود و قرار است در جریان آن بسیاری از مسایل و چالش های روز دنیا از جمله محیط زیست، تحولات اقلیمی، منابع طبیعی، موضوعات اقتصادی و چالش های بین المللی و منطقه ای کشورها و نقش رسانه برای از میان برداشتن آنها مورد بحث قرار گیرد.
فناوری رسانه و تلویزیون، ‌نقش رسانه ها در توسعه دنیا و شکل دادن به روش های توسعه کشورها، مسئولیت رسانه و مسایل جهانی، فعال بودن یا منفعل بودن رسانه ها، نقش رسانه ها در فقرزدایی و کمک به اقشار ضعیف، نقش رسانه در پیشبرد صلح و ثبات جهانی و منطقه ای، رسانه ها و تحولات اقلیمی، مشارکت رسانه ای و فرصت ها و اعطای جوایز تلویزیونی جهانی ۲۰۱۷ از اهم مسایل و موضوعات این اجلاس در مدت برگزاری آن است.
رئیس سازمان صدا و سیما طی سخنانی در این اجلاس به گسترش و نفوذ پدیده شوم تروریستی در دنیای امروز اشاره کرد و نقش رسانه ها در جهت آگاهی بخشی این پدیده به جوامع بشری را مهم دانست.
علی عسکری تصریح کرد که ترویج صلح، دوستی، اخلاق و مبارزه با دین هراسی از وظایف سنگین امروز رسانه ها به شمار می رود تا همزیستی مسالمت آمیز و همدلانه آحاد جامعه بشری مستقل از رنگ، نژاد و مذهب فراهم شود.
او همچنین از اینترنت به عنوان یک «ابر رسانه» و «تالار گفت وگوی جهانی» نام برد که با شکستن مرزهای بین کشورها، مد اخلاقی را در زیست بوم فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و سبک زندگی شکل می دهد.
رئیس سازمان صدا و سیما در بخش دیگری از سخنان خود، اجماع جهانی برای مراعات فرهنگ ملت ها در فرایند توسعه پایدار از طریق رسانه ها را یک ضرورت دانست و ابراز امیدواری کرد که توجه به این مهم در دستور کار جدی نهادها و موسسات ذیربط بین المللی قرار گیرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.