در سالروز قیام تاریخی مردم قم در 15 خرداد سال 42 ، مردم انقلابی و ولایی این شهر روز دوشنبه با برگزاری راهپیمایی باشکوه بار دیگر با آرمان های امام خمینی(ره) تجدید پیمان کردند.

به گزارش جماران ٬ راهپیمایان ابتدا با تجمع در میدان روح الله و حضور در منزل قدیمی امام راحل با ادای احترام نسبت به مقام شامخ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اقدام به سینه زنی و نوحه خوانی به مناسبت سالروز وفات بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه کبری (س) نخستین زن مسلمان تاریخ بشریت نمودند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی باشکوه درحالیکه تصاویر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را در دست داشتند، با سر دادن شعارهایی همچون 15 خرداد یوم الله، الله اکبر، هیهات من الذله، مرگ بر آمریکا٬ مرگ بر اسراییل٬ مرگ بر آل سعود و مرگ بر منافق بار دیگر خشم و انزجار دیرینه خود را از سیاست ها و توطئه های شوم دشمنان نظام اسلامی ابراز نمودند.
همچنین 'آمریکا راس دول غربی است ام الفساد و کافر حربی است' ، 'بیزار از این فتنه ایم تا زنده ایم رزمنده ایم' ، 'پیام خون شهدا اقامه دین خدا' ، 'خون شهیدان ما ضامن انقلاب است' ، 'حمایت از محرومین تکلیف خاص و عام است' و ' با اعتقاد به وعده الهی راه امام خمینی پاینده است' از جمله دیگر شعارهای راهپیمایی 15 خرداد قم بود.
مردم انقلابی این شهر مقدس همچنین پس از عبور از خیابان های معلم و آیت الله مرعشی نجفی(ره) وارد حرم مطهر حضرت معصومه(س) شدند و قطعنامه پایانی این مراسم قرائت شد.
در بخشی از این قطعنامه تاکیده شده است: 15 خرداد فراتر از یک روز بلکه یک تاریخ سراسر شکوهمندی است که باید برای همیشه جاودانه نگه داشته شود و از این نظر موج خرداد ماه هرگز از جوش و خروش نمی افتاد و هیچ مقطعی از تاریخ شعله های سرکش این حرکت انقلابی فرو نخواهد نشست.
حجت الاسلام ذوالنور نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز در پایان این مراسم سخنانی را ایراد کرد.
دراین مراسم باشکوه آیت الله سید احمد خاتمی ، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه ، طلاب و فضلای حوزه ، استاندار٬ فرماندار، امیر آبادی فراهانی نماینده قم در مجلس و دیگر مسئولان استان مردم متدین قم را همراهی کردند. 
15 خرداد ماه سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) در سال 1342 است که در جریان این رویداد شمار زیادی از مردم، روحانیان و طلبه ها به دست عمال رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.