به گزارش جماران؛ ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس روز یکشنبه در پایان جلسه اضطراری کابینه به نام کبری که متعاقب حمله تروریستی شامگاه گذشته در لندن برگزار شد، با بیان اینکه 'دیگر افراط گرایی را تحمل نمی‌کنیم'، بیان داشت که کشورش با شیوه جدیدی از تهدیدات تروریستی مواجه است.

'ترزا می'، در نشستی خبری در برابر داونینگ استریت ( نخست وزیری انگلیس) گفت که حادثه شامگاه گذشته در لندن و حوادث اخیر تروریستی در این شهر و منچستر از نظر سازمانی به هم مرتبط نبوده اند اما یک 'ایدئولوژی شیطانی' هر سه حمله را به هم ارتباط می‌دهد.
نخست وزیر انگلیس این 'ایدئولوژی افراطی' را 'تفسیری انحرافی' از اسلام و حقیقت عنوان کرد.
وی بیان داشت:' ایدئولوژی شیطانی که این گونه حملات نشات گرفته از آنهاست تنها از طریق مداخله نظامی از بین نخواهد رفت. ارتباطی بین حوادث اخیر با حمله تروریستی شب گذشته در لندن وجود ندارد. ما با شیوه جدیدی از عملیات تروریستی مواجه هستیم.' 
نخست وزیر انگلیس افزود: 'نمی توان فقط با عملیات نظامی، تروریسم را نابود کرد. ایدئولوژی تروریسم ارتباطی به دین اسلام ندارد و باید فضای مناسبی را برای همزیستی ایجاد کنیم.'
'ترزا می'، برای مقابله تهدیدات تروریستی و افراط گرایی همچنین خواستار 'کاهش دسترسی به فضاهای مجازی وابسته به افراط گرایان'،' تلاش بیشتر برای شناسایی و سرکوب افراط گرایی در سراسر جامعه انگلیس' و 'بازنگری در راهبرد ضد تروریسم شد.
وی بیان داشت: مبارزه با ایدئولوژی تروریسم از طریق اینترنت به قوانین جدیدی نیاز دارد و برای از بین بردن تروریسم باید کارهایی صورت گیرد.
نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه حوادث تروریستی در شامگاه گذشته نشان داد که 'ما بیش از حد افراط گرایی را تحمل کرده ایم'، گفت: « ما معتقدیم درحال تجربه کردن روندی جدید در تهدیدی هستیم که پیش روی ما قرار دارد چرا که اکنون تروریسم ، تروریسم را می پروراند و عاملان این حملات نه تنها برای حمله بر اساس توطئه هایی به دقت برنامه سازماندهی شده پس از سال ها برنامه ریزی و آموزش الهام می گیرند بلکه از یکدیگر الگوبرداری می کنند و اغلب ناشیانه ترین ابزارها را برای حمله به کار می گیرند.»
'ترزا می' تصریح کرد :« ما نمی توانیم و نباید فکر کنیم که اوضاع می تواند به همین وضع ادامه یابد.»
وی با بیرحمانه خواندن حوادث تروریستی شامگاه گذشته که 7 کشته و 48 زخمی برجای گذاشت، گفت: « سه تروریست که آنچه به نظر می رسید کمربند انفجاری باشد، بسته بودند اما حقیقت این بود که این کمربندهای انفجاری واقعی نبود و هدف آنها ایجاد ترس و وحشت بوده است.».
'ترزا می' همچنین گفت که به رغم حوادث تروریستی لندن، انتخابات پارلمانی این کشور روز پنجشنبه ( 8ژوئن) براساس برنامه ریزی های انجام شده ، برگزار می شود.
نخست وزیر انگلیس عنوان کرد که تبلیغات انتخاباتی احزاب سیاسی از روز دوشنبه مجددا از سر گرفته می شود .
حزب محافظه‌کار، حزب کارگر، حزب لیبرال دمکرات، سبزها و حزب ملی اسکاتلند در واکنش به حملات شب گذشته از ادامه کارزار انتخاباتی دست کشیده بودند.
'امبر راد'، وزیر کشور انگلیس نیز روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی' آی‌تی‌وی'احتمال داد که تروریست‌ها «اسلام‌گرای افراطی» عامل حمله شنبه شب لندن باشند.
پلیس متروپلیتن لندن بامداد روز یکشنبه تایید کرد که بر اثر زیر گرفتن عابران با خودرو در 'پل لندن' (لاندن بریج ) و حمله با چاقو در 'بورو مارکت'در نزدیکی این پل، تاکنون7نفر کشته و بیش از 48 نفر زخمی شده اند.
پلیس متروپلیتن لندن ( اسکاتلندیارد) همچنین تایید کرد که سه تن از عاملان حملات تروریستی شامگاه گذشته در لندن، به ضرب گلوله پلیس کشته شده اند.
پلیس لندن اشاره ای به هویت عاملان حملات تروریستی شامگاه گذشته نکرده است.
پارلمان انگلیس ( وستمینستر) در 22 ماه مارس گذشته نیز شاهد یک حمله تروریستی با خودرو بود که در جریان آن شمار زیادی زخمی و پنج نفر از جمله یک افسر پلیس و نیز عامل حمله کشته شدند.
دو هفته پیش نیز در جریان یک حمله بمب‌گذاری انتحاری در سالن کنسرت 'آرینا'منچستر' دستکم 22 نفر کشته شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.