یک دانشمند برجسته کشورمان رفع اساسی مشکلات فعلی جامعه را درگرو توجه بیش ازپیش دانشگاهیان به اندیشه های ناب امام خمینی (ره) دانست.

به گزارش جماران، پرفسور عظیم اکبرزاده روز یکشنبه دربیست وهشتمین سالروز رحلت بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره)، ، با بیان اینکه امام راحل درطول عمر با برکت خود در سخنرانی های مبسوط شان همواره سخنان و پیام های گهرباری برای دانشگاهیان ایراد کردند، افزود: به طور حتم راه نجات جامعه اسلامی، عمل به این رهنمودها و تحقق آن است.
وی درادامه با تاکید براینکه امام خمینی همواره ارزش ویژه ای برای جامعه دانشگاهی قائل بود، توضیح داد: آن رهبر فرزانه به نقش اثرگذار دانشگاهیان به عنوان قشری آگاه برای تحول در جامعه به خوبی واقف بودند. 
استاد انستیتو پاستور ایران با بیان این که امام خمینی (ره) به عنوان معمار کبیرانقلاب اسلامی یکی ازاهداف خطیر تعلیم و تربیت را بیداری فطرت آدمی می دانست، افزود: طبق سیره امام راحل استفاده از علوم و گرفتن آن از خارج منعی ندارد اما این علوم نبایستی ما را منحرف کند.
وی همچنین با اشاره به مشکلات فراروی کشورمان دربخش های مختلف ازجمله اقتصاد، گفت: دانشگاهیان بایستی ضمن ایجاد تحول در اقتصاد کشور به سمت اقتصاد دانش بنیان، در رفع این مشکلات نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
مولف بیش ازیکصد جلد کتاب علمی و پژوهشی در ادامه تاکید کرد: رفع مشکلات و مسائل کنونی کشور به خصوص مسئله فقر که همواره رفع آن مورد تاکید امام راحل بود، بایستی از سوی دانشگاهیان بر مبنای علم، دانش و پژوهش، با تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت همه نخبگان داخل و خارج کشور مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: خدمات جامعه علمی کشور به طورحتم بایستی همچون اقدامات بوعلی سینا به عنوان دانشمند گرانقدر کشورمان که450 جلد کتاب تالیف کرده است، برپایه احسان و گره گشایی از مردم باشد. 
این استاد دانشگاه درادامه با تاکید براین که به درستی امام راحل الگوی کامل استقامت و شعار 'ما می توانیم' و تکیه به توان داخلی است، افزود: دانشگاهیان طبق سیره امام راحل هنگامی می توانند موفق باشند که بتواند آگاهی و توانایی های خود را در مسیر تحقق ارزش های الهی و رفع مشکلات مردم به کار گیرند.
پرفسور اکبر زاده اظهارکرد: به درستی که امام خمینی یکی از شایسته ترین رهروان امامان معصوم(ع) است و جهان هنوز متحیر شخصیت اوست.
وی با اشاره به قرارداد تسلیحاتی که اخیرا رئیس جمهوری آمریکا با رژیم آل سعود به امضاء رساند، گفت: مبارزه با استعمار برای به تاراج بردن اموال مسلمانان همواره از رهنمودهای امام راحل بود، در واقع آن مرد بزرگ برای نجات اسلام آمده بود. 
آئین بزرگداشت بیست و هشتمین سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی بعد از ظهر یکشنبه در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار می شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.