به گزارش جماران؛ پس از اعلام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج کشورش از پیمان بین المللی تغییرات آب و هوایی پاریس، کره جنوبی متحد دیرین آمریکا به شدت از این تصمیم انتقاد کرد.

کره جنوبی خاطر نشان کرده است که تصمیم واشنگتن برای بیرون رفتن از این پیمان مهم جای تاسف دارد.
وزارت امور خارجه کره جنوبی روز جمعه با انتشار بیانیه ای آورده است: آمریکا در واقع با چنین اقدامی تمامی تلاش ها و انسجام جامعه بین المللی برای مقابله با این پدیده را زیر سوال برد و نادیده گرفت.
کره جنوبی تاکید کرده است که دولت ترامپ با این کار در واقع به این پیمان ضربه بزرگی وارد آورده و آن را تخریب کرده است.
دولت سئول تصریح کرده که این پیمان یک توافق مهم تاریخی بین المللی است و آمریکا با بیرون رفتن از آن همبستگی جهانی را نادیده گرفت.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی امروز به نقل از بیانیه وزارت خارجه این کشور نوشت: سئول با تمام توان این پیمان را اجرا می کند و درخواستش این است که کشورهای دیگر نیز توافق اقلیمی پاریس را با دقت اجرا کنند.
ترامپ دیروز پنجشنبه طی سخنانی در کاخ سفید اعلام کرد که معاهده مذکور محدودیت‌های اقتصادی شدیدی برای شهروندان آمریکا ایجاد می‌کند و به بهبود وضع محیط زیست منجر نمی‌شود.
پیمان بین المللی اقلیمی پاریس که با امضای 195 کشور جهان در سال 2015 میلادی شکل گرفت، بر گسترش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تاکید دارد زیرا میزان انتشار گاز دی اکسید کربن از عوامل مهم در پدیده تغییرات اقلیمی به شمار می رود.
این پیمان همچنین کشورهای عضو سازمان ملل متحد را به کاهش تصاعد گازهای گلخانه‌ای به میزان ۳۲ درصد تا سال ۲۰۳۰ دعوت می‌کند.
کمیسیون اروپا نیز خارج شدن آمریکا از پیمان آب و هوایی پاریس را اقدامی تاسف بار برای جامعه بین المللی دانست ولی اعلام کرد که به دنبال متحدان جدیدی برای اجرای این توافقنامه خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.