مراسم رونمایی از ترجمه کتاب اقلیم خاطرات نوشته فاطمه طباطبایی عروس امام خمینی (ره)با حضور منصور آیرم سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان در شهر نخجوان برگزار شد .

به گزارش جماران، در این مراسم رئیس اداره امورخارجه، مسئول دفتر همکاری های بشردوستانه مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان،مسئولان و نمایندگان محافل علمی، فرهنگی و دانشگاهی و هنری این جمهوری و ایرانیان مقیم حضور داشتند.
«حسین آقازاده» وابسته فرهنگی سرکنسولگری کشورمان درباره ترجمه اقلیم خاطرات نوشته فاطمه طباطبایی از زبان فارسی به آذری، گفت: این کتاب از سوی میرعسگر بهبودلو شرق‌شناس و مترجم شناخته‌شده نخجوانی که سال‌های متمادی به ترجمه آثار فاخر ایرانی پرداخته و نیز استاد ایرانی میرزا رسول اسماعیل‌زاده ترجمه شده است. 
وی گفت: با در نظر گرفتن ذائقه خوانندگان جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان و علاقه آنان به خاطره خوانی، می‌توان انتظار داشت از این اثر استقبال خوبی شود.
میر عسگر بهبودلو نیز در این مراسم گفت: کتاب اقلیم خاطرات حاوی سه جلد است و در جلد نخست نویسنده به زندگی خانوادگی و نحوه شکل‌گیری انقلاب اسلامی پرداخته است.
وی تصریح کرد: اهمیت معرفی و رونمایی این ترجمه از این مساله نشات می‌گیرد که بخش‌های زیادی از این کتاب به فعالیت‌های امام خمینی (ره ) اختصاص دارد و سرگذشت و مبارزات امام در نجف، ترکیه و فرانسه در آن انعکاس یافته است . 
بهبودلو همچنین بخش‌های برگزیده از کتاب را برای حاضران قرائت کرد که از سوی مخاطبان محلی مورد استقبال قرار گرفت.
این استاد آذری یادآورشد که سال 2017 از سوی رئیس‌جمهوری جمهوری آذربایجان به‌عنوان سال همبستگی اسلامی نام‌گذاری شده و باکو میزبان بازی های کشورهای اسلامی بود و از طرف دیگر، نخجوان به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2018 انتخاب‌ شده است. 
بهبودلو توضیح داد: همه این موارد نمادهایی از همبستگی اسلامی است که ‌باید پاس داشته شود و وظیفه ما اکنون این است که ارزش‌های اصیل اسلامی همانند صلح‌دوستی، انسان‌پروری و دستاوردهای تمدن اسلامی را بیش از پیش معرفی کنیم. این مراسم نیز در همین جهت و برای تقویت و استحکام همبستگی اسلامی و دوستی و برادری دو کشور جمهوری آذربایجان و ایران برپا شده است.
عسگر اسماعیل اف رئیس اداره امور خارجه نخجوان و میرعسگر بهبودلو از ترجمه کتاب اقلیم خاطرات رونمایی کردند. 
این کتاب به درخواست شخصیت‌های نخجوانی از سوی مترجم امضا و به شرکت‌کنندگان اهدا شد.
همچنین حاضران در این مراسم، کتاب اشعار امام خمینی (ره ) را به همراه مستند 20 قسمتی زندگی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به زبان آذربایجانی نیز دریافت کردند .

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.