به گزارش جماران؛ وزیر دفاع فیلیپین روز پنجشنبه تایید کرد که در حملات هوایی ارتش با هدف سرکوب تروریست های مائوته در شهر جنوبی 'مراوی' نیروهای خودی مورد هدف قرار گرفته و دستکم 10 سرباز کشته شدند و یک منبع نظامی تعداد کشته شدگان را 11 نفر اعلام کرد.

'دلفین لورنزانا' وزیر دفاع فیلیپین، گفت که یک گروه از مردان مسلح نظامی در حملات هوایی خودی در روز چهارشنبه مورد اصابت قرار گرفتند و کشته شدند.
خبرگزاری رسمی فیلیپین (پنا) اعلام کرد 10 سرباز در این حمله هوایی ارتش کشته شدند در حالی که هشت تن دیگر در این حادثه در مراوی در استان لانائو جنوبی در جزیره میندانائو صدمه دیدند.
وی دفاع فیلیپین گفت که تحقیقات در مورد این اشتباه در حال انجام است .
اما تارنمای روزنامه 'فیل استار' به نقل از یک مقام رسمی اعلام کرد در حمله هوایی ارتش 11 سرباز که در تلاش برای نابودی افراط گرایان محاصره شده بودند، کشته شدند.
'رستیتوتو پادیلا' سخنگوی ارتش روز پنجشنبه گفت جت جنگنده 'اس.211' روز چهارشنبه در بمباران مواضع تروریست ها در مراوی به موقعیت ارتش ضربه زد که در نزدیکی افراط گرایان در حال نبرد بودند.
وی اعلام کرد هواپیماها قبل از این بمباران، سه بمباران موفق انجام دادند و ارتش دستور تحقیقات را صادر کرده است.
گزارش های اولیه شبکه 'ای.بی.اس- سی.بی.ان' نشان می دهد که هفت سرباز از گردان 44 پیاده نظام و چهار نفر از گردانی دیگر در حمله هوایی کشته شده اند.
وزیر دفاع فیلیپین تعداد کشته ها را 10 نفر اعلام کرده است.
براساس گزارش ها تاکنون در درگیری های شهر مراوی در استان لانائوی جنوبی در میندانائو بین نیروهای نظامی و تروریست های مائوته 21 پرسنل دولتی کشته شدند، در حالی که 72 تن زخمی شده اند.
بنا به گزارش ها، دستکم 89 تن از تروریست ها که ترکیبی از گروه های ابوسیاف و مائوته مرتبط با داعش هستند تا ظهر چهارشنبه در این درگیری ها به هلاکت رسیده اند.
مقامات نظامی فیلیپین اعلام کردند حدود 90 درصد از شهر مراوی بازپس گرفته شده است و 19 غیر نظامی به دست تروریست ها به قتل رسیده اند.
درگیری از روز سه شنبه هفته گذشته پس از اینکه نظامیان حملاتی را برای دستگیری 'ایسنیلون هاپیلون' سرکرده گروه ابوسیاف و رهبر داعش در جنوب شرق آسیا آغاز کردند، شروع شد.
این عملیات به درگیری رودرروی دو طرف انجامید و تروریست های وفادار به سرکرده ابوسیاف به مقاومت در برابر نیروهای دولتی فیلیپین پرداختند و این درگیرها همچنان ادامه دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.