به گزارش جماران، گاردین نوشت: 'ام ای 5 ' پس از حادثه تروریستی منچستر در دو سطح، تحقیق درباره احتمال غفلت در شناسایی به موقع سلمان عبیدی عامل تروریستی حمله هفته گذشته را آغاز کرده است.
این روزنامه انگلیسی با بیان اینکه تحقیق اول محدود و سطحی بوده است، افزود: تحقیق دوم قرار است به صورت جامع و درباره علل و عواملی که در جریان وقوع این حمله دست داشته است صورت گیرد. این تحقیق همچنین مشخص خواهد کرد که چگونه 'ام ‌آی‌5 ' با وجود دستکم 3 هشدار جدی در خصوص عقاید افراطی سلمان عبیدی، بمب‌گذار انتحاری منچستر، نتوانسته است در این مورد به موقع اقدامی را انجام دهد.
گاردین نوشت: این تحقیق در حالی صورت می گیرد که مقامات امنیتی نسبت به افزایش بی سابقه سطح تهدید از سوی تروریست های اسلامی هشدار داده بودند.
این روزنامه انگلیسی افزود: در اکتبر سال 2015 میلادی 'اندرو پارکر ' مدیرکل ' ام آی 5'هشدار داده بود که تمایل به حملاتی که قربانیان زیادی به جای بگذارد، افزایش یافته است. لذا به رغم موفقیت هایی که در جلوگیری از حملات تروریستی داشته ایم اما هرگز نمی توانیم نسبت به توقف کامل این حملات مطمئن باشیم.
گاردین نوشت: یکشنبه گذشته 'امبر راد' وزیر کشور انگلیس پاسخ واضحی را درباره اهمال در شناسایی به موقع سلمان عبیدی عامل حمله تروریستی منچستر نداد. 
این روزنامه افزود: وزیر کشور انگلس با این حال عنوان کرد که در جریان عملیات جلوگیری از ورود مظنونین به افراط گرایی به خاک انگلیس، تاکنون 11 تن بازداشت شده اند.
این روزنامه انگلیسی نوشت: شامگاه گذشته پلیس منچستر فرد 25 ساله ای را بازداشت کرد که این مساله شمار دستگیر شدگان در ارتباط با حمله تروریستی منچستر را به 14 تن می رساند.
گاردین نوشت: محققان بر این باورند که سلمان عبیدی لیبیایی تبار، پیشتر در لیبی آموزش های تروریستی دیده بود. او چند روز پیش از انفجار بمب دست ساخته ای که در منچستر، منجر به کشته شدن 22 نفر گردید، از لیبی بازگشته بود.
به نوشته نشریه ایندیپندنت، 'اف بی آی' آمریکا به 'ام آی 5'، سازمان همتای خود در انگلیس، از سه ماه پیش در خصوص برنامه ریزی سلمان عابدی برای حمله در خاک انگلیس هشدار داده بود.
این نشریه انگلیسی افزود: در اوایل سال 2017 میلادی ' اف بی آی 'آمریکا به 'ام آی 5 'انگلیس گفته بود که عبیدی عضو گروهی تروریستی از شمال آفریقا که مستقر در شهر منچستر هستند، بوده و به دنبال یک هدف سیاسی در این کشور است.
حمله بمب‌گذاری انتحاری در سالن کنسرت 'آرینا'منچستر' در دوشنبه شب هفته گذشته که در جریان آن دستکم 23 نفر کشته شدند، بزرگترین حمله تروریستی در انگلیس از زمان بمب‌گذاری‌های هفتم جولای سال 2005میلادی در شبکه حمله و نقل لندن است که در جریان آن 53 نفر کشته شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.