به گزارش جماران، نیوزویک می نویسد: ترامپ اخیرا درخواست بودجه ای به کنگره ارائه کرده که هزینه های قوای نظامی آمریکا در اروپا را که در دوران اوباما پررنگ شده بود، تقویت شود که این به معنای جلوگیری از اقدامات تحریک آمیز نظامی روسیه و همچنین نشان دادن تعهد واشنگتن به ناتو و هم پیمانان آمریکا در اروپا است.
'میکولا بلیسکوف' تحلیلگر اندیشکده اوکراینی 'سیاست جهان' در این ارتباط گفت: این درخواست، دادن اطمینان بیشتر به هم پیمانان آمریکا در اروپا از جمله اوکراین است.
دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در ژوئن 2014 و سه ماه پس از الحاق منطقه کریمه به روسیه و انجام عملیات های نظامی روسیه در شرق اوکراین، 'طرح اطمینان بخشی اروپایی' را ارائه کرد. در این طرح درخواست برای تقویت قوای نظامی آمریکا و همچنین تجهیزات نظامی این کشور در شرق و مرکز اروپا و همچنین برگزاری رزمایش های مختلف در سراسر این منطقه ارائه شد.
در درخواست ترامپ، برای بودجه سال 2018 افزایش 1.4 میلیارد دلاری در بودجه طرح اطمینان بخشی اروپایی مطرح شده است که با توجه به بودجه 3.4 میلیارد دلاری ارائه شده در دوران اوباما، در صورت تصویب افزایش 41 درصدی خواهد داشت. این درخواست دولت ترامپ، پیام اطمینان بخشی مجدد به شرکای آمریکا در ناتو و همچنین کشورهای اروپایی در شرق و مرکز اروپا که روسیه را تهدید علیه خود می دانند و به دنبال حمایت از سوی واشنگتن هستند، خواهد بود.
' دنیل سژلیگوفسکی' یک عضو ارشد موسسه امور بین المللی در لهستان گفت: از دیدگاه لهستان، استقرار نیروهای آمریکایی در لهستان و کشورهای حوزه بالتیک یک بازدارندگی واقعی است.
این پیشنهاد بودجه از سوی ترامپ همچنین پیام اطمینان بخشی مجدد برای اوکراین که به واسطه جنگ با روسیه تبدیل شده است، می باشد. 
از آوریل 2014 (زمان آغاز بحران اوکراین تاکنون) حدود 10 هزار نفر طی درگیری های مختلف کشته شده اند. 'میکولا بلیسکوف' در این رابطه می گوید: همزمان با اینکه احتمالا 150 میلیون دلار برای آموزش، تجهیز و اصلاحات در نیروهای مسلح اوکراین در صورت تایید بودجه درخواستی ترامپ اختصاص خواهد یافت، کی یف از مسئله رضایت خواهد داشت. این بودجه پیشنهادی بهترین موید این امر است که امنیت مرکز و شرق اروپا یکی از اولویت های اصلی برای دولت ترامپ به رغم اظهارات ضد و نقیض های گذشته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.