در بحبوحه افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره که به دنبال یکسری آزمایشات موشکی پیونگ یانگ به وجود آمده، رسانه‌های دولتی کره شمالی امروز (یکشنبه) اعلام کردند که رهبر کشورشان بر آزمایش یک سیستم تسلیحاتی جدید ضد هواپیما نظارت داشته است.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، همزمان با تلاش‌های واشنگتن برای اعمال فشار بیشتر در پیونگ یانگ به منظور کنار گذاشتن جاه طلبی‌های اتمی‌اش، در چند ماه گذشته کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بر چندین مانور نظامی و آزمایش موشکی از جمله پرتاب آزمایشی موشک بالستیک میان‌برد هفته گذشته نظارت داشته است.

 خبرگزاری رسمی کره شمالی گفت: کیم جونگ اون بر آزمایش نوع جدیدی از سیستم تسلیحاتی ضد هواپیمای هدایت شونده نظارت داشته است که اهداف مختلفی را که در مسیرهای متفاوت پرواز می‌کنند، شناسایی و به آنها حمله می‌کند.

این خبرگزاری افزود: پیونگ یانگ برای اولین بار این سیستم تسلیحاتی جدید را در آوریل سال گذشته میلادی آزمایش کرد که در جریان آن برخی از نقاط ضعف این سیستم شناسایی و رفع شد اما کیم جونگ اون اعلام کرد که آزمایش اخیر نتیجه بسیار عالی به همراه داشته است.

کیم جونگ اون گفت: کیفیت و کارآمدی این سیستم تسلیحاتی برای شناسایی و حمله به اهداف مختلف به طرز چشمگیری ارتقا یافته و دقت هدف‌گیری‌اش در مقایسه با سال گذشته بسیار افزایش یافته است.

رهبر کره شمالی ضمن ابراز رضایت خود افزود: باید این سیستم تسلیحاتی به تولید انبوه برسد و در نقاط مختلف کشور از جمله جنگل‌ها مستقر شود تا به طور کامل آرزوی وحشیانیه‌ دشمن برای داشتن برتری هوایی و تسلیحاتی به منظور انجام حمله هوایی به کره شمالی را ضایع کند.

تنش‌ها در این منطقه به خاطر جاه طلبی‌های تسلیحاتی کره شمالی و پرتاب‌های آزمایشی موشک‌های بالستیکش بسیار بالا گرفته است.

کره شمالی از آغاز سال گذشته میلادی با هدف دستیابی به توانایی ساخت کلاهک اتمی برای هدف گرفتن قاره آمریکا دو آزمایش اتمی و چندین پرتاب موشکی انجام داده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.