صدها نفر از مردم ایتالیا علیه اجلاس سران جی 7 و همچنین علیه دونالد ترامپ و حضور نظامی آمریکا در این کشور با شعار 'امپریالیسم بس است... تنها راه حل انقلاب' وارد میدان شده و در جزیره سیسیل دست به تظاهرات زدند.

به گزارش جماران، معترضین در این راه پیمایی که همچنان ادامه دارد با شعار 'جی7 نمی خواهیم' در شهر 'جاردینی ناکسوس' در نزدیکی شهر تائورمینا محل برگزاری اجلاس دو روزه سران جی 7 که ساعتی پیش خاتمه یافت، دست به تظاهرات زدند.
تظاهرکنندگان با حمل شعار نوشته های متعدد با مضامین مشابه، علیه اجلاس جی 7، دونالد ترامپ و علیه سیاست های دولت های ملی در خصوص پناهجویان راه پیمایی کرده و خواستار جهانی 'بدون اربابان' شدند. معترضین با شعار نوشته 'امروز همانند دوران فاشیسم، فجایع، سرکوبی و بمب' در میان تدابیر شدید امنیتی راه پیمایی می کنند. 
بیشتر تظاهرکنندگان از جزیره سیسیل به این شهر آمده و خیلی ها نیز از سایر شهرها خود را به محل تظاهرات رسانده اند. معترضین همچنین به حضور نظامی امریکا در ایتالیا و در جزیره سیسیل اعتراض کردند و خواستار خروج نظامیان شدند. 
این در حالی که اجلاس سران جی 7 در شهر تائورمینا پس از دو روز در میان تدابیر شدید امنیتی بدون نتیجه مطلوب پایان یافت. در این اجلاس هیچ توافقی در باره آب و هوا و تغییرات اقلیمی، پناهجویان و تجارت خارجی نشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.