زیر امور خارجه استرالیا روز جمعه اعلام کرد در صورتی که جنگ طلبی های کره شمالی مهار نشود، مقامات ارشد دولت 'دونالد ترامپ' از یک مسابقه تسلیحات هسته ای در منطقه آسیا – اقیانوس هراس دارند.

به گزارش جماران، 'پیونگ یانگ' سال جاری موشک های بالستیک با قابلیت میان برد را آزمایش کرد که ادعای کره شمالی مبنی بر قابلیت حمل کلاهک هسته ای 'سنگین' باعث تنش هایی با واشنگتن شد. 
کره شمالی همچنین از اوایل سال گذشته دو آزمایش اتمی انجام داد و اصرار دارد که به سلاح های هسته ای با هدف دفاع از خود در مقابل تهدیدات نیازمند است. 
براساس این گزارش، آمریکا نگران است که اگر 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی متوقف نشود، کشورهای دیگر منطقه از جمله ژاپن و کره جنوبی نیز با هدف توسعه قابلیت های خود مجبور به جستجوی ظرفیت های هسته ای شوند. 
به نوشته تارنمای شبکه خبر آسیا، 'جولی بیشاپ' وزیر امور خارجه استرالیا گفت که این نگرانی استرالیا در جلسه ای که وی در نیویورک با 'نیکی هالی' نماینده آمریکا در سازمان ملل داشت، به وی منتقل شد.
وی گفت: در مذاکرات با مقامات رسمی، این دیدگاه وجود دارد که اگر کره شمالی زمانی به عنوان یک کشور هسته ای به رسمیت شناخته شود، پس از آن ژاپن و کره جنوبی نیز گزینه دیگری ندارند، جز اینکه برنامه هسته ای خود را توسعه دهند. از این رو، این دیدگاه قوی وجود دارد که باید مانع کره شمالی شد.
آمریکا اعلام کرده است در صورتی که پیونگ یانگ آزمایش های موشکی و هسته ای خود را متوقف کند، متمایل به ورود برای انجام مذاکره با کره شمالی است، اما از سوی دیگر هشدار داده است گزینه مداخله نظامی همچنان در دستور کار قرار دارد، امری که هراس از منازعات را افزایش داده است. 
وزیر امور خارجه استرالیا با اشاره به ارسال یک زیردریایی آمریکا به منطقه گفت: پیام 'گویا و آشکار 'هالی' این بود 'هنگامی که آمریکا می گوید همه گزینه ها روی میز است، آنها منظورشان همین است، آنها شوخی ندارند'.
جولی بیشاپ با این عنوان که کره شمالی با نپذیرفتن پیشنهادهای چین، باعث آزار پکن شده است، گفت: بر خلاف گذشته، کره شمالی اکنون در مقابل چین بسیار متخاصم تر و مهاجمی تر است. 
وی از چین خواست با اعمال دور جدید تحریم ها، سناریوی اقتصادی کره شمالی را تغییر دهد و در نهایت این کشور را به پای میز مذاکره بکشاند. 'ما فرصتی برای تحریم های اقتصادی داریم و این جایی است نیازمند حمایت چین هستیم'. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.