در نشست مشترک رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشورمان با مدیرکل مبارزه با مواد مخدر روسیه، دو طرف بر عزم جدی برای خشکاندن ریشه باندهای قاچاق مواد مخدر تاکید کردند.

به گزارش جماران؛ در نشست مشترک رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشورمان با مدیرکل مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور روسیه، دو طرف بر عزم جدی و هماهنگی بیشتر ایران و روسیه برای خشکاندن ریشه باندهای قاچاق مواد مخدر تاکید کردند.
در این نشست که عصر امروز در وزارت کشور روسیه برگزار شد، سردار مسعود زاهدیان و سرتیپ اندره خراپوف، افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان و گسترش فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر را تهدیدی جدی برای امنیت دو کشور عنوان کردند.
ضرورت آموزش نیروهای مبارزه با مواد مخدر دو کشور، استفاده از تجهیزات پیشرفته در زمینه شناسایی و کشف مواد مخدر، استفاده از سگ های موادیاب در مناطق بیشتری از مبادی ورودی و خروجی، همکاری اطلاعاتی و عملیاتی برای شناسایی باندهای تبهکار و قاچاقچیان ، ردیابی و مسدود کردن شبکه های بانکی مرتبط با قاچاق مواد مخدر از مهمترین موضوعات مورد توافق در این نشست بود. 
ایران و روسیه همچنین از افزایش کشت مواد مخدر در افغانستان ابراز نگرانی و تاکید کردند دو کشور با تشویق مقامات افغان برای کشت جایگزین و مقابله جدی تر با تولید و قاچاق مواد مخدر تلاش خواهند کرد موضوع مقابله با سوداگران مرگ از داخل خاک افغانستان مهار شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 654718
  • منبع: خبرگزاری صداو سیما
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.