دستیار ویژه رئیس جمهور در پیامی عید صابئین و میلاد حضرت یحیی (ع) را به صابئین مندایی ایران تبریک گفت.

به گزارش جماران، متن پیام حجت‌الاسلام یونسی به این شرح است :

إِنَّ الَّذِینَ آمَنُواْ وَالَّذِینَ هَادُواْ وَالنَّصَارَی وَالصَّابِئِینَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ (بقره/ ٦٢).

میلاد حضرت یحیی (ع) و جشن و عید منداییرا به ایرانیان عزیز صابئینمندایی وپیروان پیام‌آور توحید، صلح و عدالت، صمیمانه تبریک و شادباشمی‌گویم.

  امید است که ما پیروان ادیان توحیدی بر اساس آموزه‌های وحیانی و آموخته‌های فرهنگ ایرانی همچون عقلانیت، اعتدال و مدارا از تبعیض و افراط‌گری‌های قومی و مذهبی که بشر امروز از آن در عذاب است، دوری گزیده و با تمسک به اخلاق دینی و پذیرش تنوع فرهنگی، شاهد تقویت انسجام اجتماعی و گسترش صلح، عدالت و آرامش در ایران و جهان باشیم.

دولت «تدبیر و امید» بر این باور است که حقوق شهروندی همه اقوام و ادیان توحیدی می‌بایست رعایت شود. بدین جهت منشور حقوق شهروندی را تدوین کرده است و در پی تدریس زبان‌های مختلف بر آمده و تاکید دارد که اقوام و ادیان توحیدی، افتخار ایران و ایرانیان هستند. گفتمان دکتر روحانی بر این مهم استوار است که هیچ قوم ایرانی بر دیگری برتری ندارد و ما باید با پیروان ادیان توحیدی همبستگی و همزیستی مسالمت آمیز داشته باشیم. به تعبیر امام فرزانه انقلاب: «ایران مال همه است و توحید مذهب همه است و ما ملت واحده هستیم».

   ضمن آرزوی سعادت و شادکامی، از خداوند متعال، برای هم‌میهنانصابئینمندایی عزیز بهروزی توأم با موفقیت را مسألت دارم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.