'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین روز چهارشنبه تاکید کرد تا زمانی که ارتش نوین خلق، شاخه مسلح حزب کمونیست به کشتن سربازان و نظامیان دولتی ادامه می دهد هیچ سند صلحی را امضا نمی کند.

به گزارش جماران، رئیس جمهوری فیلیپین در شهر 'داوائو' به خبرنگاران، گفت تا این کشتار ادامه داشته باشد از قرارداد صلح با حزب کمونیست فیلیپین خبری نخواهد بود.
به نوشته تارنمای 'فیل استار'، وی گفت: تا زمانی که آنها نیروهای امنیتی دولت من را می کشند، چیزی را امضا نخواهم کرد. من به عنوان فرمانده کل قوا باید از سربازانم محافظت کنم.
رئیس جمهوری فیلیپین، گفت: 'خوزه ماریا سیسون' رهبر شورشی و بنیانگذار حزب کمونیست فیلیپین می تواند برای ادامه مذاکرات به کشور بیاید و اطمینان می دهم ایمنی و امنیت وی تضمین شود و دستگیر نخواهد شد.
دوترته گفت: 'سیسون' بیمار است و به جای دستگیری، برایش درمان پزشکی ترتیب می دهیم.
دولت فیلیپین و شورشیان چپ گرا اواسط فروردین گذشته در جریان مذاکراتشان در هلند برای ترویج 'حسن نیت و اعتماد' بین دو طرف با 'آتش بس موقت مشترک' به توافق رسیدند.
این توافق آتش بس را 'جسوس دورزا' مشاور صلح رئیس جمهوری فیلیپین و 'خوزه ماریا سیسون' رهبر شورشی جبهه ملی دموکراتیک و بنیانگذار حزب کمونیست این کشور در 'نوردویک' هلند امضا کردند.
این یک توافق تاریخی بین دو طرف پس از 31 سال مذاکرات صلح بین دولت فیلیپین و شورشیان چپ گرای اعلام شد، مذاکراتی که از سال 1986 بین دو طرف آغاز، اما در زمان های مختلف قطع شده بود.
در درگیری های دولت فیلیپین با کمونیست های مائوئیست که یکی از با سابقه ترین گروه های شورشی آسیا محسوب می شود، از حدود پنج دهه گذشته تاکنون بیش از 40 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.