حزب کارگر انگلیس روز سه شنبه رسما از مانیفست انتخاباتی اش که در آن بر افزایش مالیات های برای افراد پردرآمد و ملی شدن خطوط راه آهن، شرکت پست و نیز صنعت انرژی این کشور در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی هشتم ژوئن (18 خردادماه) تاکید شده است، رونمایی کرد.

به گزارش جماران، حزب کارگر انگلیس در این مانیفست بر افزایش مالیات بر صاحبان درآمدهای بالا که در سال بیش از 6.4 میلیارد پوند برآورد شده، تصریح کرده است.
حزب کارگر متعهد شده است که از محل اخذ مالیات های جدید، تا رقم 48.6 میلیارد پوند در بخش های عمومی از جمله آموزش و بهداشت انگلیس سرمایه گذاری اضافی صورت گیرد.
جرمی کوربین رهبر این حزب در مراسمی که بدین منظور در شهر برادفورد برگزار شد، بیان داشت که این مانیفست 'برای همه و پایان دادن به وضعیت مردمی است که هم اینک تحت فشار قرار دارند، است.
وی با رد انتقادات صورت گرفته از این مانیفست و اینکه حزب کارگر قرار است با انگلیس به گذشته بازگرداند، بیان داشت: آنها ( حزب محافظه کار) به دنبال بازگشت کشور به عقب با لغو قانون ممنوعیت شکار روباه و گسترش مدارس خصوصی و گزینشی ( گراما) هستند که واقعا هیچ جایگاه واقعی در قرن 21 ندارند.
در بخش دیگری از این مانیفست حزب کارگر ضمن درخواست برای تجدید نظر در برنامه نوسازی سامانه دفاع هسته ای انگلیس موسوم به 'ترایدنت'، تصریح شده است که ترک اتحادیه اروپا نبایستی بدون رسیدن به توافق با بروکسل صورت گیرد.
حزب کارگر اولین حزب بزرگ سیاسی انگلیس است که در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور، مانیفست انتخاباتی اش را منتشر می کند.
مانیفست انتخاباتی حزب کارگر که پیشتر به بیرون درز کرده بود، در رسانه های گروهی انگلیس انعکاس گسترده ای داشته و از سوی محافظه کاران به عنوان تلاش این حزب برای بازگرداندن انگلیس به دهه 1970 میلادی یاد شده است. 
حزب محافظه کار پیشتر از این مانیفست به عنوان یک 'شرمساری ' یاد کرده است. 
مجلس عوام در 30 فروردین‌ماه گذشته، با 522 رأی موافق در برابر 13 رأی مخالف، موافقتش را با پیشنهاد غیرمنتظره 'ترزا می' نخست‌وزیر و رهبر حزب محافظه‌کار انگلیس برای برگزاری انتخابات زودرس پارلمانی در هشتم ژوئن آینده اعلام کرد. 
احزاب سیاسی انگلیس از آن تاریخ تاکنون فعالیت های تبلیغاتی سنگینی را در چارچوب کارزارهای انتخاباتی شان، شروع کرده اند که مساله برگزیت و مسایل اقتصادی از جمله محورهای تبلیغاتی آنها شمرده می شود. 
نتایج آخرین نظرسنجی صورت گرفته در مورد انتخابات سراسری انگلیس در هشتم ژوئن (18 تیرماه) که روز سه‌شنبه منتشر شد، مؤید کاهش حمایت از محافظه کاران در مقابل افزایش حمایت از حزب کارگر است. 
نتایج نظرسنجی موسسه 'پانل باس'، ، مؤید آن است که 47 از کسانی که مورد پرسش قرار گرفته‌اند، تصمیم دارند که به حزب محافظه‌کار به رهبری 'ترزا می' رأی دهند. 
براساس نتایج این نظرسنجی ، میزان حمایت از حزب کارگر ، به 33 درصد رسیده است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.