پاسخ حسین موسویان عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته ای و استاد دانشگاه پرینستون آمریکا به این سوال که مشارکت بالا در انتخابات چه تاثیری بر امنیت ملی و امنیت منطقه ای دارد؟

به گزارش جماران، شاید کمتر انتخاباتی در دنیا به اندازه انتخابات ریاست جمهوری در امریکا و ایران مورد توجه افکار عمومی منطقه وجهان باشد. میزان مشارکت و نتیجه انتخابات ایران، درمعادلات ومحاسبات وبرنامه ریزیهای قدرتهای منطقه ای و جهانی تاثیر تعیین کننده ای خواهد داشت.

اتحادی استراتژیک و بی سابقه ای  بین اسراییل و عربستان و متحدینش برای مقابله باایران شکل گرفته است. ترامپ بر خلاف اوباما، به این اتحاد پیوسته و اولین سفر خارجی ترامپ به عربستان و اسراییل هم برای هماهنگی های این مثلث دراقدامات علیه ایران است. 

بعد از حل بحران هسته ای، سیاست خارجی ایران دردولت دوازدهم  با چالشهای مهمی جهت دفع اقدامات ضدایرانی مثلث امریکا-اسراییل-عربستان درسطح داخلی، منطقه ای و جهانی مواجه خواهد شد.

موفقیت ایران مستلزم وحدت ملی ومهارت فوق العاده متصدیان دیپلماسی و امنیت ملی ایران خواهد بود. ملت ایران دراین انتخابات باید با میزان مشارکت بالا و انتخاب مناسب، بستر مناسب را فراهم کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 648345
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.