استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه روز دوشنبه گفت که بشار اسد رئیس جمهوری به حل و فصل سیاسی بحران باور دارد و به آن اهتمام می ورزد و اگر اینگونه نبود هیات اعزامی دولت در مذاکرات شرکت نمی کرد.

به گزارش جماران به نقل از پایگاه خبری رأی الیوم، دی میستورا در یک نشست خبری گفت: نشست های آینده ژنو با نشست های قبلی متفاوت خواهد بود و در این نشست ها همه هیات ها شرکت خواهند کرد.
دی میستورا با بیان اینکه محور این دوره از مذاکرات راهکار عملی برای توقف درگیری ها در سوریه خواهد بود، افزود: بین گفت و گوهای ژنو و آستانه ارتباط وجود دارد و ما نمی خواهیم این مذاکرات را از هم جدا کنیم.
نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد: حوادث میدانی سوریه بر مذاکرات سیاسی تاثیرگذار خواهد بود و ما از جامعه بین الملل می خواهیم توافق کاهش درگیری ها را عملی کند.
وی در پاسخ به سوالی در مورد برگزاری مذاکرات مستقیم بین طرف های نزاع در سوریه گفت: این امری ضروری است، ولی به علت اختلافات موجود میان طرف‌ها نشست ها غیر مستقیم مفید خواهد بود.
استیفان دی میستورا روز پنجشنبه گذشته نیز با بیان اینکه اولویت ما توقف کشت و کشتار در سوریه است اعلام کرد، دور جدید مذاکرات صلح در ژنو، پیش از ماه رمضان آغاز می شود.
سازمان ملل چندی پیش در بیانیه ای اعلام کرد که دی میستورا مذاکرات صلح سوریه را در 16 ماه می ( 26 اردیبهشت) 2017 با نظارت سازمان ملل از سر خواهد گرفت.
دی میستورا در سه دور مذاکرات قبلی که در ماه های فوریه (اسفند) مارس (فروردین) و آوریل (اردیبهشت) 2016 در ژنو سوئیس برگزار شد، نتوانست نمایندگان گروه‌های مخالف سوری و دولت را دور یک میز مذاکره جمع کند.
گروه های مسلح و تروریستی با حمایت غرب و برخی کشورهای عربی منطقه از شش سال پیش، جنگی را علیه حکومت و مردم سوریه آغاز کردند که همچنان ادامه دارد. 
این جنگ که با هدف سرنگونی دولت بشار اسد آغاز شد، اما جز نابودی زیرساخت های این کشور، آواره کردن و کشتن هزاران سوری نتیجه ای در برنداشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.