جهان انرژی در 24 ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله افزایش واردات نفت کره جنوبی از ایران برخلاف میل آمریکا، توافق روسیه و عربستان برای تمدید توافق اوپک و افزایش تولید نفت لیبی بوده است.

به گزارش جماران و به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک، کره جنوبی که در آینده برای افزایش واردات نفت و گاز از آمریکا تحت فشار قرار خواهد گرفت، در ماههای اخیر بر خلاف میل آمریکا واردات نفت از ایران را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.
ایران در 3 ماه نخست سال 2017، با فروش رقم بی سابقه 18 میلیون و 540 هزار بشکه نفت به کره جنوبی، که بیش از دو برابر رقم صادر شده در مدت مشابه سال گذشته بود، جایگاه دومین صادر کننده بزرگ نفت به این کشور را کسب کرد.
«کیم جائه کیونگ»، محقق موسسه اقتصاد انرژی کره گفت: کره جنوبی برای مدتی به دلیل تحریم ها نتوانست از نفت ایران استفاده کند، اما هم اکنون با لغو تحریم ها واردات نفت خام از ایران افزایش یافته است.

**توافق روسیه و عربستان برای تمدید توافق اوپک
به گزارش رویترز، وزرای انرژی عربستان و روسیه توافق کردند تا به منظور بازگشت توازن به بازار جهانی نفت توافق کاهش تولید نفت را تا ماه مارس 2018 میلادی تمدید کنند.
به گفته «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان، دور بعدی توافق با مفاد کنونی ادامه خواهد یافت و «الکساندر نواک» همتای روسی وی نیز علت موافقت با تمدید این توافق را بازگشت توازن به بازار نفت ذکر کرد. 

**‎تولید نفت لیبی افزایش یافت
‎به گزارش بلومبرگ، تولید نفت لیبی در کمتر از دو هفته و تنها یک هفته پیش از نشست اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید نفت، ١١٤ هزار بشکه در روز افزایش یافت.
‎تولید نفت این کشور در دو هفته نخست ماه مه در پی رشد برداشت از دو میدان الفیل و شراره، به بیش از ٨١٤ هزار بشکه در روز رسید؛ این میزان در پایان آوریل ٧٠٠ هزار بشکه در روز بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.