در خصوص سلب و لغو نمایندگی این نماینده زن مجلس در جلسه روز سه شنبه مجمع عمومی قوه مقننه ترکیه و بر اساس گزارش نخست وزیری ترکیه رای گیری شد و نمایندگان مجلس به اخراج وی از نهاد قانون گزاری ترکیه رای دادند.

به گزارش جماران آیدوغان که نماینده مردم شهر دیاربکر در مجلس ملی ترکیه است، دومین نماینده مجلس ترکیه محسوب می شود که حق نمایندگی او سلب و لغو شده است.
پیش از این حق نمایندگی فیگن یوکسک داغ رهبر شاخه زنان حزب دموکراتیک خلق های ترکیه سلب و لغو شده بود.
رهبران شاخه مردان و زنان حزب دموکراتیک خلق ها به همراه 9 نماینده دیگر از اعضای این حزب، از 14 آبان سال گذشته به اتهام همکاری با گروه های تروریستی و پ.ک.ک و تحریک مردم به شورش و چند اتهام دیگر در جریان رسیدگی به پرونده های متعدد قضایی تشکیل شده علیه آنها، بازداشت شده و در زندان به سر می برند.
صلاح‌الدین دمیرتاش نماینده مجلس ترکیه از استان حکاری و رهبر شاخه مردان این حزب، در پی لغو قانون مصونیت قضایی و سیاسی نمایندگان مجلس و به اتهام همکاری با گروه های تروریستی و پ.ک.ک و با کیفرخواست 142 سال زندان، هم اکنون در زندان ادرنه در بازداشت است.
فیگن یوکسک داغ رهبر شاخه زنان حزب دموکراتیک خلق های ترکیه(ح.د.پ) و نماینده شهر وان در مجلس ملی ترکیه نیز که هم اکنون در زندان کوندرای کوجاعلی زندانی می باشد، از مجلس ملی ترکیه اخراج شده و دادگاه به سلب عضویت وی در حزب متبوعش نیز رای داده است.
تعداد اعضای حزب دموکراتیک خلق های ترکیه(ح.د.پ) به عنوان سومین حزب بزرگ حاضر در مجلس این کشور در پی سلب عضویت یوکسک داغ و آیدوغان به 57 نفر کاهش یافته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.