وزارت امور خارجه با توجه به اظهارات برخی از نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره تلویزیونی عصر امروز تصریح کرد: از نامزدها درخواست می شود از نبرد رسانه ای کنونی با طرف آمریکایی برای حمله به وزارت امور خارجه و سیاست خارجی سوءاستفاده نکنند.

به گزارش جماران، مرکز رسانه ای و دیپلماسی وزارت امور خارجه اعلام کرد: در پاسخ به ادعاهای نادرست و یک سویه درباره برجام که در مناظره تلویزیونی عصر امروز از سوی برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد، مواردی را به اطلاع مردم ایران می رسانیم.
«همه تحریم هایی که براساس برجام باید برداشته می شدند لغو و متوقف شده اند؛ برخی موانع و مشکلاتی که هنوز در حوزه بانکی وجود دارند ناشی از تحریم ها و مشکلاتی است که در خارج از برجام قرار دارند.»
وزارت امور خارجه تصریح کرده است: «همه درآمدهای نفتی و منابع مالی کشور که بر اثر تحریم های هسته ای مسدود شده بودند، آزاد شده و در دسترس بانک مرکزی قرار دارند؛ ضمن آنکه درآمدهای حاصل از فروش نفت به صورت کامل در اختیار کشور است و به نحو مقتضی از آن استفاده می شود.»
در اطلاعیه وزارت خارجه تصریح شده است: برنامه هسته ای کشور از جمله غنی سازی طبق برنامه عظیمی از سوی سازمان انرژی اتمی ایران ادامه دارد؛ بطوری که راکتور آب سنگین اراک با امضای قرارداد میان ایران و چین در حال مدرن سازی است. 

** بتون ریزی مربوط به مخزن قدیمی اراک است
وزارت امور خارجه در ادامه به اظهارات مطرح شده درباره بتن ریزی در مخزن اراک اشاره و تاکید کرده است: بار دیگر تکرار می کند بتون ریزی که مربوط به مخزن قدیمی اراک است، فقط فضاسازی تبلیغاتی آمریکا بوده که متاسفانه توسط برخی تکرار می شود. 
در ادامه این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه در طول بیش از یک سال گذشته با همه بدعهدی ها و تعلل های آمریکا در اجرای برجام مقابله و منافع کشور را تامین کرده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.