تازه ترین گزارش ها از تبادل آتش که صبح امروز(جمعه) در نزدیکی گذرگاه مرزی چمن بین افغانستان و پاکستان رخ داد، حاکی از کشته شدن دست کم 9 غیر نظامی پاکستان و مجروح شدن 40 نفر دیگر است.

به گزارش جماران ، ارتش پاکستان صبح امروز اعلام کرد در آتشباری از سوی پلیس مرزبانی افغانستان، یک تیم سرشماری پاکستان که تعدادی نیروی نظامی محافظ نیز به همراه داشت، هدف حمله قرار گرفته است. بر اساس این گزارش، تیم سرشماری مشغول انجام کار خود در روستاهای نزدیک مرز افغانستان بود که از آن سوی مرز، هدف آتشباری نیروهای افغان قرار گرفت.
ارتش پاکستان اعلام کرد: این رویداد در شرایطی رخ داده است که پیشتر به مسئولان و مقامات ذیربط افغانستان به خوبی اطلاع رسانی شده بود که تیم های سرشماری پاکستان به همراه تعدادی نیروی نظامی محافظ قرار است برای انجام سرشماری، به مناطق و روستاهای مرزی اعزام شوند. 
گزارش مذکور حاکی است بعد از شلیک نیروهای افغان به سمت خاک پاکستان، تبادل آتش بین نیروهای مروزی طرفین ادامه یافت و گذرگاه مرزی چمن بین دو کشور، بار دیگر از طرف پاکستان بسته شد.
همچنین رسانه های پاکستان به نقل از منابع اعلام کردند که در اثر تبادل آتش صبح امروز در مرز چمن، تعدادی نیروی پلیس مرزی افغانستان هم کشته شدند.

** احضار کاردار افغانستان در اسلام آباد
ساعاتی پس از رخ دادن آتشباری در مرز این دو کشور همسایه که ارتش پاکستان نیروهای مرزی افغانستان را مسئول شروع آن می داند، کاردار افغانستان در اسلام آباد به وزارت امور خارجه پاکستان احضار و مراتب اعتراض شدید دولت پاکستان به وی ابلاغ شد.
همچنین یکی از فرماندهان ارشد نظامی پاکستان در تماس تلفنی از طریق خط تماس ویژه و مستقیم میان فرمانده های نظامی دو کشور، با یکی از فرمانده هان نظامی ارشد افغانستان درخصوص حادثه صبح امروز گفت و گو کرد. 
گزارش ارتش پاکستان حاکی است که طرف افغان به اشتباه خود در گشودن آتش به سمت تیم سرشماری پاکستان اذعان کرده است.
این حادثه یک هفته پس از بازگشت هیات بزرگ پارلمانی پاکستان به ریاست ایاز صادق رئیس مجلس ملی این کشور به افغانستان باهدف بهبود روابط و کمک به روند صلح در افغانستان، رخ داده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.