نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه جوانان زینت المجالس وزارت ورزش است، بر جدا شدن این حوزه از وزارت ورزش و جوانان در صورت انتخاب توسط مردم تاکید کرد.

سیدمصطفی هاشمی طبا عصر پنجشنبه در برنامه تبلیغاتی خود در برنامه صدای انتخاب شبکه ورزش گفت: به نظر من چیزی که به نام وزارت ورزش و جوانان درست کردیم یک تعارف برای جوانان است.

 

وی با بیان اینکه وزیر ورزش نمی تواند در امور سایر وزارتخانه ها دخالت کند، افزود: در زمان مسئولیتم در سازمان تربیت بدنی، یک شورای تربیت بدنی به ریاست رئیس جمهوری داشتیم که شش وزیر دیگر عضو آن بودند و مصوبات آن شورا از آنجایی که در سطح دولت بود، وزرا مجبور به تبعیت بودند، اما امروز شرایط این گونه نیست.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری سلامت، پاکدستی، ابتکار عمل، قدرت مدیریت و تحمل نقد را از جمله خصوصیت افرادی که برای سمت وزیر انتخاب می کند عنوان کرد و اظهار داشت: قبول ندارم فردی که آگاه به ورزش و مدیریت نیست، وزیر ورزش شود. متاسفانه در دوره ای یک رئیس سازمان تربیت بدنی داشتیم که می گفت در عمرم توپ را لمس نکرده ام.
هاشمی طبا ادامه داد: از سوی دیگر فرد ورزشکاری داشتیم که اصول مدیریتی و سواد کافی نداشت و این موضوع نیز اشتباه است.
وی در بخش دیگری از این برنامه رادیویی در باره برنامه های خود برای توسعه ورزش بانوان گفت: ورزش برای دختران لازم تر و ضروری تر از پسران است، زیرا عدم تحرک بیش از مردان، به زنان آسیب می رساند.
هاشمی طبا تاکید کرد که سیستم تنفسی و عضلات بانوان باید برابر فشارها فراوان ناشی از بارداری و بچه داری مقاوم باشد و زنان بتوانند در این دوران به بازتوانی فیزیکی خود بپردازند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری به دوران ریاست خود بر سازمان تربیت بدنی اشاره کرد و افزود: در زمان ریاست من شورای همبستگی بانوان اسلامی درست شد که مسابقاتی را بر اساس ضوابط بین المللی و با رعایت موازین اسلامی برگزار می کرد.
وی در خصوص نگاه های متفاوت به ورزش در جهان گفت: در حالی که در فرانسه یک سوم از ساعات آموزشی مدارس ابتدایی به تربیت بدنی اختصاص دارد، در ایران شرایط این گونه نیست و آموزش و پرورش تا حد زیادی در استفاده از ابزار تربیت بدنی غافل است. 
هاشمی طبا فضای آموزشی در مدارس را بیش از فضای تربیتی عنوان کرد و گفت: باید به سمت آموزش و پرورشی برویم که در ابتدا انسان ها را تربیت کرده و سپس آموزش دهد. 
هاشمی طبا با انتقاد از برچیده شدن آموزش سراسری مربیان و استعدادیابی در آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در صورتی که به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شوم، برنامه هایی را برای احیای ورزش قهرمانی در مدارس احیا می کنم. 
وی با بیان اینکه ورزش اگر برای خردسالان و جوانان لازم است، برای افراد سالخورده واجب است، گفت: یکی از دلایلی که شاخص های بهداشتی کشور افول کرده، در کنار تغذیه نامناسب و هوای بد، تحرک ناکافی یا بی تحرکی افراد است. 
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه پایه ورزش بعد از آموزش و پرورش باشگاه ها هستند، گفت: با اینکه با پرداخت یارانه مخالفم اما اگر قرار است دولت در برخی از مراکز کمک کند، تردیدی ندارم یکی از این مراکز باشگاه های ورزشی هستند زیرا پایگاه باشگاه ها تداوم دهنده تربیت بدنی در مدارس هستند. 
هاشمی طبا تصریح کرد: پایه اقتصاد ورزش، باشگاه ها هستند؛ این باشگاه ها هستند که می توانند به شکل اقتصادی و کمک اندک دولت و مردم پایه گذاری شود. 
وی عواید و درآمدهای باشگاه ها را از طریق بلیت فروشی، عضویت، تخصیص صندلی، تلویزیون های کابلی و حتی فروش پیراهن های بازیکنان عنوان کرد و افزود: باشگاه ها با توجه به درآمدهای مستقیم خود می توانند شرایط اقتصادی شان را بهبود ببخشند. 
نامزد انتخابات ریاست جمهوری به تولید ابزار ورزشی اشاره کرد و گفت: تولید ابزار ورزشی کسب و کار بزرگی است و تولیدکنندگان می توانند اقتصاد ورزش را با تولیدات خود بچرخانند. 
هاشمی طبا درباره اینکه قانون کپی رایت در ایران اعمال نمی شود و این موضوع به زیان شرکت های تولید کننده ابزار ورزشی و همچنین باشگاه ها منجر می شود، گفت: کشور ما در زمینه های مختلف مطیع قانون نشده است؛ پیراهن باشگاه های پرطرفدار با کیفیتی کمتر و قیمتی بسیار ناچیز در شهر فروخته می شود در حالی که این موضوع حق الناس است. 
هاشمی طبا در پاسخ به سئوالی درباره برنامه هایش برای رفع بیکاری، رکود و کنترل تورم گفت: مدرنیزه کردن کشاورزی، افزایش تولید، صادرات و گردشگری ورزشی از برنامه های من برای این مسائل هستند. 
وی با بیان اینکه تفاوت چندانی از نظر کیفیت لباس های ورزشی ایرانی و خارجی وجود ندارد، تصریح کرد: می توان برای رفع نیاز لباس ورزشی عموم مانند مدارس، قوای نظامی و انتظامی لباس های ورزشی تولید کنیم؛ هرچند که ممکن است فوتبالیست های مشهور از این لباس ها استفاده ای نکنند. 
نامزد انتخابات ریاست جمهوری، متوسط افراد تحصیل کرده در دانشگاه ها را پایین تر از متوسط دانست و افزود: برای رفع بیکاری باید شرکت های دانش بنیان را پایه گذاری کرد و در آنها ملاک فعالیت تنها مدرک دانشگاهی نباشد و باید فیلترهای دیگری نیز مورد توجه باشند. 
هاشمی طبا با بیان اینکه مربیان ما باید مولف باشند نه مقلد، گفت: اگر بتوانیم دانش آموختگان تربیت بدنی را از فیلترهای مختلفی عبور دهیم، توانایی لازم برای ایجاد شرکت های دانش بنیان بدست خواهند آورد. 
وی برنامه خود را برای بهبود شاخص های سلامت، آغاز ورزش از مدارس ابتدایی و آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: اگر کودکان و نوجوانان از ورزش کردن لذت ببریند، تا پایان عمر ورزش خواهند کرد. 
هاشمی طبا اظهار داشت: تمامی روسای سازمان تربیت بدنی و وزرای ورزش و جوانان معتقد به بها دادن به شنا، ژیمناستیک و دو و میدانی بوده اند اما دلیل موفق نبودن ما آن است که بخش خصوصی در آنها سرمایه گذاری نمی کند. 
وی تاکید کرد که رشد ورزش باید از درون مردم باشد و به جز در موارد مربوط به تربیت بدنی در آموزش و پرورش، سایر تصدی گری های دولت باید کاهش یابد. 
نامزد انتخابات ریاست جمهوری به باشگاه های دولتی اشاره کرد و افزود: در صورتی که این باشگاه ها خصوصی شوند، شاید در برهه ای قیمت بازیکنان پایین بیاید، ولی به تدریج این باشگاه ها درآمدزا می شوند و می توانند اقتصادی باشند؛ در حالی که امروز باشگاه ها بادکنکی هستند و من با این موضوع مخالفم. 
هاشمی طبا درباره کسب کرسی های بین المللی خاطرنشان کرد: من در زمانی که در کمیته بین المللی المپیک مسئولیت داشتم، حتی اگر از یک ایرانی خوشم نمی آمد، در جهت تقویت وی کار می کردم. 
وی ادامه داد: با این حال متاسفانه در برخی اوقات خلاف این موشوع دیده می شود؛ خیلی بد است که یک ایرانی علیه یک ایرانی دیگر در حضور ده ها نفر در یک مجمع ورزشی صحبت کرده یا اینکه نامه ای به مجامع ورزشی از داخل نوشته می شود که از فلان شخصیت ورزشی استفاده نشود زیرا سوء استفاده گر است. 
نامزد انتخابات ریاست جمهوری بر لزوم مبارزه با حسادت در فضای ورزشی داخلی برای کسب کرسی های بین المللی تاکید کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.