پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

درپی تصویب قطعنامه یونسکو درباره قدس؛

اسرائیل، سفیر سوئد را احضار کرد

در واکنش به مصوبه جنجالی یونسکو درباره شهر قدس،‌ رژیم صهیونیستی رسما سفیر سوئد را احضار کرد. سازمان یونسکو مصوبه‌ای را مبنی بر عدم حاکمیت اسرائیل بر شهر قدس تصویب کرده که خشم این رژیم را برانگیخته است.

به گزارش جماران ، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سفیر سوئیس امروز چهارشنبه برای ارائه توضیحاتی احضار شده است.

 

سوئد تنها کشور اروپایی است که از قطعنامه یونسکو که از اشغالگری رژیم صهیونیستی در قدس شرقی انتقاد ‌کرده و آن را نقض قوانین بین‌الملل می‌دانست، حمایت کرد.

این قطعنامه نهاد فرهنگی سازمان ملل متحد سه‌شنبه با رای موافق ۲۲ کشور، مخالفت ۱۰ کشور و رای ممتنع ۲۳ عضو تایید شد. سازمان یونسکو اعلام کرده است: قدس یک شهر اشغالی است و باید از تحت حاکمیت اسرائیل خارج شود.

این مصوبه که با اکثریت آراء تصویب شده است، تأکید دارد که رژیم صهیونیستی حاکمیتی بر شهر قدس ندارد و این شهر اشغال شده است. این قطعنامه، همچنین، خواستار خروج قدس از کنترل رژیم صهیونیستی شده است.

در بخشی از این مصوبه تاکید شده است: تمام اقدامات قانونی و اجرایی اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر، که چهره و هویت شهر مقدس قدس را تغییر داده، "پوچ و بی‌اعتبار است و باید فورا لغو شود."

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.