ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه مطبوعاتی هفتگی خود حمله هوایی رژیم صهیونستی به فرودگاه بین المللی دمشق را محکوم کرد.

به گزارش جماران ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: بر اساس اطلاعات رسانه ها بامداد 27 آوریل ( پنجشنبه) هواپیماهای اسرائیلی به بخشی از فرودگاه بین المللی دمشق حمله کردند. 
وی با اشاره به اطلاعات خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) و به نقل از یک مقام ارتش این کشور، افزود: این اقدام، تجاوز آشکار بود که در جریان آن تاسیسات واقع در جنوب غرب فرودگاه دمشق مورد حمله قرار گرفت. 
زاخارووا گفت: در حالیکه نظامیان اسرائیلی از اظهارنظر در باره این حمله هوایی خودداری کردند، وزیر حمل و نقل اسراییل بیان کرد که حمله به فرودگاه دمشق کاملا با سیاست های اصولی ما مطابقت دارد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: مسکو اعمال تجاوزگرانه علیه سوریه را محکوم می کند و آن را غیرقابل قبول و مغایر اصول و معیارهای قوانین بین المللی می داند.
وی افزود: از همه می خواهیم به حق حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه به عنوان کشور مستقل و عضو سازمان ملل احترام بگذارند. همچنین لازم می بینیم در این رابطه در باره قوانین بین المللی و نقض آن که در سال های اخیر بارها شرکای غربی از آن سخن گفته اند، یادآوری کنیم.
زاخارووا در ادامه از اتحادیه اروپا به عنوان تشکیلاتی که مدعی احترام به حقوق و قوانین بین المللی است، خواست ارزیابی خود را در مورد حمله هوایی به فرودگاه دمشق اعلام کند.
وی گفت: نقض حق حاکمیت سوریه هر قدر هم که بخواهند توجیه کنند، پذیرفتنی نیست. این اقدام ها صلح و امنیت بین المللی را به خطر می اندازد و پایه های نظام جهانی را به لرزه در می آورد.
زاخارووا در پایان گفت: همچنین انجام اینگونه اقدامات به نفع داعش و جبهه النصره است و به تلاش ها برای حل و فصل بحران سوریه بر مبنای تصمیم های بین المللی مورد توافق و نخست براساس قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل ضربه می زند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.