نتایج جدیدترین نظرسنجی سراسری شبکه جمهوری خواه فاکس نیوز نشاندهنده کاهش 14 درصدی مخالفان آمریکایی توافق هسته ای در 2 سال گذشته است.

 

به گزارش جماران، به نوشته تارنمای شبکه فاکس نیوز، بر اساس نتایج این نظرسنجی، 42 درصد آمریکایی ها مخالف توافق هسته ای هستند که این میزان در سال 2015 به 56 درصد رسیده بود. اکنون 35 درصد آمریکایی ها از توافق هسته ای حمایت می کنند و 23 درصد آنان نیز قادر به اظهار نظر در این مورد نیستند.
بیشتر پاسخ دهندگان آمریکایی از سیاست های ترامپ در قبال چین (40-49) و سوریه (45-48) حمایت می کنند و بیشتر آنان از سیاست های ترامپ در قبال ایران (43-44) و روسیه (40-52) ناراضی هستند.
بیشتر پاسخ دهندگان آمریکایی (51 درصد) معتقد به توسل به زور برای جلوگیری از ادامه برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی هستند و 36 درصد آنان نیز معتقدند که با دیپلماسی می توان به این هدف دست یافت.
بر اساس نتایج این نظرسنجی، 38 درصد آمریکایی ها کره شمالی، 25 درصد آنان داعش و 18 درصد روسیه را بزرگترین تهدید علیه آمریکا می دانند. 5 درصد نیز چین را بزرگترین تهدید علیه کشور خود دانسته و تنها 4 درصد آمریکایی ها چنین نظری را در مورد ایران دارند.
45 درصد پرسش شوندگان از سیاست ترامپ در برابر کره شمالی حمایت می کنند در صورتیکه 47 درصد آنان نظری خلاف این را دارند.
اکثریت مردم آمریکا (49 درصد) مخالف سیاست خارجی ترامپ هستند و 43 درصد آنان از سیاست خارجی وی حمایت می کنند.
نظرسنجی فاکس نیوزهمچنین نشان می دهد که حامیان عملکرد کلی ترامپ 45 درصد و مخالفان آن 48 درصد است.
نظرسنجی فاکس نیوز به صورت تلفنی و از 23 تا 25 آوریل 2017 انجام شد. یکهزار و 9 پاسخ دهنده جامعه آماری این نظرسنجی را تشکیل دادند و ضریب خطای آن 3 درصد است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.