هکرها با حمله سایبری به وب سایت سازمان امنیت اجتماعی ایالت جارکند در شرق هند، اطلاعات کارت های بانکی و آدرس های یک میلیون چهار هزار نفر را در اینترنت قرار دادند.

به گزارش جماران ،به گفته مقامات محلی ،دولت ایالت جارکند با وجود گذشت 24 ساعت از این حمله تاکنون موفق به شناسایی منبع انتشار این اطلاعات و یا محدود کردن دسترسی به این سایت نشده است.
کارشناسان با اشاره به نفوذ هکرها به سازمان های دولتی ،بانکها و دستگاههای حساس این کشور ، و خواستار برنامه ریزی دولت برای تقویت امنیت سایبری شدند.
'سوبهاش بنرجی' یک استاد دانشگاه در رشته علوم رایانه در موسسه فناوری هند( IIT) در دهلی نو گفت که کاربران دولتی آموزش های لازم برای مبارزه با حمله ها و تهدیدهای سایبری ندیده اند.
دولت های مرکزی و ایالتی در سال های اخیر برای ارتباط هرچه بیشتر رایانه ها ،اقدام به جمع آوری گسترده اطلاعات مردم کردند بدون اینکه رایانه ها را در برابر حمله های سایبری محافظت کنند.
به گفته کارشناسان کارت های شناسایی یا ادهار( ADHAAR) در هند که با هدف یکسان سازی و ارتباط پایگاههای اطلاعاتی ایجاد شده، آسیب پذیری هند را در برابر حمله های سایبری افزایش داده است وباعث شده در صورت حمله سایبری تمامی اطلاعات شخصی در اختیار هکرها قرار گیرد.
کارت های ادهار دارای شناسه 12 رقمی خاص بر هر هندی است که توسط دولت هند با هدف جمع آوری داده های بیومتریک و جمعیتی شهروندان هندی و ذخیره آن در یک پایگاه مرکزی دیجیتالی ایجاد شده است.
سازمان شناسایی هویت هند که مسئولیت صدور کارت های ادهار را در این کشور بر عهده دارد اعلام کرده که رایانه های این سازمان در برابر حمله های سایبری مقاوم است .
به گفته کارشناسان امنیت شبکه ،بسیاری از دستگاههای دیجیتالی و رایانه های سازمان های ایالتی در برابر حمله های سایبری آسیب پذیر هستند.
هکرها چندی پیش با اخطاری اعلام کردند که هک وب سایت های دولتی هند بسیار آسان است.
'ونیت کومار'یکی از افسران پیشین پلیس سایبری ایالت جارکند گفت که پیش از این به دولت ایالتی و مرکزی در خصوص آسیب پذیر بودن وب سایت های دولتی اخطار داده شده است.
وی افزود: انتشار اطلاعات مانند آنچه در وب سایت دولتی جارکند اتفاق افتاد، می تواند برای هر وب سایت دولتی دیگر رخ دهد.
این کارشناس سایبری خاطرنشان کرد وجود چندین شرکت خصوصی امنیت سایبری در ایالت های مختلف ،برطرف کردن ضعف های امنیتی را در سیستم های امنیتی با مشکل مواجه کرده است.
کارشناسان معتقدند هند به رغم توانمندی بالای در زمینه تولید نرم افزار،آمادگی لازم برای مبارزه با حمله های سایبری ندارد و بدافزارها به راحتی می توانند به زیرساخت ها،بانک ها وحتی دستگاههای سیاسی و اطلاعاتی این کشور حمله کنند.
هکرها از طریق ارسال بد افزار به ایمیل ها، فایل های ضمیمه یک ایمیل یا سایر روش های مخرب رایانه ای اقدام به حمله می کنند.
پیش از این یک گروه هکر موسوم به 'لژیون' اخطار داده بود که سیستم بانکی هند بسیار آسیب پذیر است و به راحتی هک می شود.
در یکی از بزرگترین سرقت اطلاعات حساس اینترنتی در هند که سال گذشته اتفاق افتاد ، اطلاعات مربوط به سه میلیون و 200 هزار کارت اعتباری در این کشور هک شد.
همچنین در ماه اکتبر سال 2016 یک گروه هکر پاکستانی به نام 'هکسور' ادعا کرد که حدود هفت هزار و 70 وب سایت هندی را هک کرده است.
یکی از جدی ترین حمله های سایبری به سیستم دیجیتال هند در سال 2013 اتفاق افتاد که در این حمله ،وب سایت شرکت دولتی الکترونیک هند توسط گروه هکر موسوم به ' فروزن میست' هک شد.
این گروه اقدام به سرقت اطلاعات حساس سازمان تحقیقات هوا و فضا و مرکز هسته ای 'بهابهای' هند کرد.
وزارت کشور چندی پیش در گزارشی به پارلمان اعلام کرد در چهار سال گذشته بیش از 700 وب سایت دولتی هند هک شد و بیش از هشت هزار نفر به اتهام جرائم اینترنتی دستگیر شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.