پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، سران اتحادیه اروپا از امانوئل ماکرون حمایت کردند.

به گزارش جماران، در پی اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، سران اتحادیه اروپا در پیام های خود از «ماکرون»، نامزد میانه رو، حمایت کردند.
«مارگاریتیس شیناس» سخنگوی اتحادیه اروپا در پیام توئیتری خود نوشت: «یونکر» پیروزی امانوئل ماکرون در دور اول انتخابات را تبریک گفت و در دور دوم نیز برای او آرزوی موفقیت کرد.
همچنین «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صفحه توئیتر خود نوشت:پرچم های فرانسه و اتحادیه اروپا را در استقبال از پیروزی امانوئل ماکرون ببینید این آرزو و آینده نسل ماست.
«میشل بارنیر» مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در موضوع خروج انگلیس از این اتحادیه، در پیام توئیتری خود نوشت: 'من به عنوان یک میهن دوست و اروپایی، در انتخابات 7 ماه مه به امانوئل ماکرون اعتماد خواهم کرد. فرانسه باید اروپایی باقی بماند.'
ماکرون در تبلیغات انتخاباتی خود از اتحادیه اروپا حمایت کرده است. این در حالی است که لوپن اعلام کرده که فرانسه را همچون انگلستان از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.
انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ساعاتی پیش به پایان رسید و شمارش اولیه آرا حاکی از راهیابی «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل و میانه رو و همچنین «مارین لوپن» نامزد راستگرای افراطی، به دور دوم انتخابات بود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.