رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد، یکی از دلایلی که کنگره آمریکا تحقیقاتی را درباره اتهام مداخله روس‌ها در انتخابات ۲۰۱۶ آغاز کردند این است که از وقوع حوادث مشابه برای متحدان خودش در ناتو و سایر متحدان جلوگیری به عمل آورد.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پل راین،‌ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به همراه هیاتی دو حزبی به تالین، پایتخت استونی سفر کرده و در کنفرانس خبری با نخست‌وزیر استونی صحبت کرد.

رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا به رغم آنکه تاکید کرد مداخله احتمالی تاثیری در نتیجه انتخابات نداشته،‌ گفت که نمی‌توان چنین اقداماتی را تحمل کرد.

او گفت: "چیزی که قطعا می‌دانیم این است که روسیه در انتخابات ما مداخله کرد. این یک کشور خارجی است که برای مداخله در فعالیت‌های داخلی یک کشور مستقل و یا یک دموکراسی تلاش می‌کند. "

پل راین تاکید کرد، آمریکا وظیفه دارد نتایج تحقیقات روسیه را با کشورهایی مثل استونی که در سال‌های اخیر در کنار سایر همسایگان بالکان خود شامل لتونی و لیتوانی با تهاجم تبلیغاتی منفی روسیه مواجه هستند، به اشتراک می‌گذارد. ما در تحقیقات خودمان تلاش داریم متوجه شویم آنها دقیقا چه کاری انجام دادند و چگونه، تا بتوانیم متحدان خودمان را تجهیز کنیم تا جلوی وقوع مجدد چنین حوادثی را بگیریم.

او از استونی برای تعهد راسخ به دفاع سایبری و ناتو قدردانی کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.