به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سعید متقی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار داشت: درمجموع دو هزار و 707 نفر برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستای استان سمنان ثبت‌نام کردند که دو هزار و 559 نفر از آن‌ها تأیید صلاحیت شدند.

وی با اشاره به افزایش تعداد کاندیداها نسبت به دوره گذشته افزود: در این دوره از انتخابات تعداد افرادی که صلاحیت آنان برای کاندیداتوری شورای شهر و روستا احراز نشده، 68.5 درصد کاهش‌یافته است.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیکی به‌صورت پایلوت در سه شهرستان خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و گرمسار انتخابات به شیوه الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وجود حداقل 2 صندوق اخذ رأی الکترونیکی در هر شعبه این شهرستان‌ها بیان کرد: سرعت دهی به شمارش آراء و صورت‌جلسه تعداد رأی‌ها، کاهش وقت و هزینه برای دولت، صرفه‌جویی در وقت برای اخذ رأی و کاهش تعداد رأی‌های مخدوش و باطله در انتخابات از مهم‌ترین مزایای برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیکی است.

متقی با بیان اینکه 60 صندوق در کل استان به شیوه الکترونیکی اخذ رأی می‌کند اذعان کرد: برای آموزش و آشنایی مردم با این طرح، صندوق‌های الکترونیکی پیش از انتخابات در مساجد این سه شهرستان به‌صورت آزمایشی اخذ رأی را آموزش می‌دهد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های ستاد انتخابات استان سمنان برای برگزاری یک انتخابات سالم در استان سمنان گفت: حفظ فضای امن سیاسی و اجتماعی برای مردم یکی از مهم‌ترین اولویت‌های برگزاری انتخابات است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان با تأکید بر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات یادآور شد: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در سراسر استان موظف‌اند نسبت به تشویق مردم برای حضور در انتخابات تمام ظرفیت‌های خود را به کار بگیرند.

وی انتخابات را مصداق بارز اصول دموکراسی در کشور دانست و گفت: نباید با شایعه‌پراکنی و تخریب و توهین این اصول را در اذهان عمومی خراب کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 625506
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.