رئیس مجلس شورای اسلامی، ایران و پاکستان را در مبارزه با تروریسم تاثیر گذار دانست و گفت: دو کشور برای ایجاد آرامش و امنیت پایدار در منطقه تلاش می کنند.

به گزارش جماران ، علی لاریجانی روز شنبه پس از دیدار با سردار ایاز صادق رییس مجلس ملی پاکستان در نشست خبری با تاکید بر اینکه پاکستان کشوری دوست و همسایه برای ایران است، افزود: این کشور نقش مهمی در آرامش منطقه دارد؛ از این رو سفر رئیس مجلس ملی پاکستان به ایران بسیار مهم است.
وی ادامه داد: ما در مجامع مختلف منطقه ای و بین المللی گفت وگوهای نزدیکی با یکدیگر داشتیم و در این زمینه دیدگاه هایمان درباره حل و فصل مسائل منطقه بسیار نزدیک است.
لاریجانی مذاکرات امروز با همتای پاکستانی خود را بسیار سازنده و در ابعاد گوناگون دانست و اضافه کرد: ما مباحث مختلفی خصوصا در زمینه افزایش روابط اقتصادی داشتیم تا جایی که سطح روابط تجاری ما به حد 5 میلیارد دلار برسد. در این راستا لازم است ساز و کارهای لازم فعال شود.
وی با بیان این که برخی از این گام ها بین دو کشور برداشته شده و در این جلسه بنا شد زمینه روابط تجاری میان دو کشور فعال تر شود، اظهار کرد: ایران و پاکستان دو کشوری هستند که می توانند تاثیر گذار باشند و در منطقه آرامش ایجاد کنند. در این جلسه ساز و کار امنیت پایدار در منطقه بررسی شد.
عضو شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: ما به نقش آفرینی پاکستان برای ایجاد آرامش در منطقه اعتقاد داریم، همانطور که آقای صادق پیشنهاد داد ایجاد آرامش از نظر امنیتی اهمیت دارد.
لاریجانی تاکید کرد: هر دو کشور اعتقاد دارند باید روابط در هم تنیده ای داشته باشند تا انرژی مشترک برای حل و فصل مسائل در منطقه ایجاد شود. بنا شد مسئولان مربوطه در دو کشور مسائل مختلف را دنبال کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.