نماینده مردم آمل و لاریجان معتقد است عربستان سعودی معترف به احتمال بروز خطر داعش برای حجاج است که این باید زنگ خطری برای مسئولان برگزاری حج باشد.

 

به گزارش جماران، عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به گزارش ارائه شده درخصوص ازسرگیری حج تمتع در جلسه غیرعلنی روز (چهارشنبه، 30 فروردین ما) مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری حج تمتع شرایط خاصی دارد که حتی عربستان به تنهایی قادر به کنترل نبوده و از سایر کشورهای عربی برای حفظ نظم کمک می گیرد.

 

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: دولت عربستان تعهدی که از نظر بین المللی قابل اتکا باشد برای حفظ جان حجاج نداده است به خصوص اینکه حتی با عبارات و جملاتی حجاج را ترسانده است.

وی افزود: عربستان سعودی برای توجیه عدم اجازه برگزاری دعای کمیل در فضای باز این ادعا را مطرح می کند که اگر نزدیک حرمین دعا بخوانید خطر تهدید داعش وجود دارد لذا این قضیه خود جای تذکر به مسئولان برگزارکننده حج دارد.

یوسفیان ملا ادامه داد: به نظر می رسد با شرایط موجود نه تنها نباید فکر برگزاری مجدد حج عمره را داشته باشیم بلکه نباید چندان امیدی به حفظ امنیت از سوی دولت عربستان ببندیم و این کشور همانطور که در سال های گذشته در قبال جان حجاج و اتفاقات ناگوار مسئولیت پذیر نبوده، باز هم پاسخگو نخواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ترساندن جمهوری اسلامی از تهدید داعش قابل قبول نیست، عنوان کرد: مشخص است عربستان نمی تواند امنیت حجاج را حفظ کند و فقط برای اینکه «صد عن سبیل الله» نکرده باشد، وارد مذاکره با جمهوری اسلامی شد در حالی که لیاقت حفاظت از حرمین شریفین را ندارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 624951
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.