خبرگزاری یمنی خبر وابسته به علی عبدالله صالح رئیس جمهوری اسبق یمن از توافق جدید عربستان وآمریکا برای آغاز حملات موشکی از طریق دریا به شهرهای یمن، بدون بکارگیری جنگنده های نظامی خبر داد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری خبر، منابع سیاسی عالی رتبه گفتند که توافق میان عربستان و آمریکا در خصوص توقف پرواز جنگنده های نیروی هوایی عربستان به یمن صورت گرفته است.
منابع مذکور افزودند : دو طرف توافق کردند ناوهای آمریکایی همانند موشک باران فرودگاه الشعیرات سوریه از طریق دریا به اهداف انصار الله در یمن حمله کنند. 
جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا که روز گذشته به عربستان سفر کرده وبا ملک سلمان دیدار داشت، گفت: عربستان همپیمان آمریکا ست وهدف آمریکا این است که جناح های مختلف یمن را برای از سرگیری هرچه سریعتر مذاکرات تحت نظرات سازمان ملل تحت فشار قرار دهد. 
وی با تاکید بر ضرورت توقف حمله موشکی انصارالله یمن به عربستان، گفت: جنگ یمن طولانی شده وموشک های انصارالله در داخل عربستان کشته هایی برجای گذاشته و ما باید برای اجبار طرف ها به مذاکره تلاش کنیم.
ماتیس علاوه بر عربستان قرار است به مصر، قطر، فلسطین اشغالی جیبوتی سفر کند.
عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد .این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.