توزیع ناعادلانه بودجه دانشگاه‌ها، جذب بدون ضابطه هیأت علمی، کمبود امکانات آموزشی – رفاهی و غیره از جمله مواردی است که نماینده‌های مجلس خواستار پاسخگویی وزیرعلوم به آنها هستند.

 

به گزارش جماران ، بر اساس دستورکار کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به ‌منظور پاسخگویی به سؤالات جلال محمودزاده، علیرضا سلیمی، سیدجواد ساداتی‌نژاد و عبدالکریم حسین‌زاده (سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه) در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور پیدا خواهد.

 

عدم توزیع مناسب امکانات آموزشی و جذب ناعادلانه تعدادی از اعضای هیأت علمی‌های دانشگاه‌ها

جلال محمودزاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص سوالش از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: عدم توزیع مناسب امکانات آموزشی در بین مناطق و شهرهای کشور و جذب ناعادلانه و بدون ضابطه تعدادی از هیأت علمی‌های دانشگاه در گذشته از جمله سوالاتی است که در جلسه روز سه‌شنبه مطرح خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این بین احداث دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بدون درنظر گرفتن شاخص‌های معین شده که منجر به محروم ماندن شهرهای محروم از وجود واحدهای آموزشی شده و همچنین کمبود امکانات آموزشی - رفاهی مانند کمبود آزمایشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی برای دانشجویان سراسر کشور از دیگر سوالاتی است که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری باید نسبت به این مهم پاسخ دهند.

توزیع ناعادلانه بودجه در بین دانشگاه‌های کشور

علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن انتقاد از وضعیت توزیع بودجه در بین دانشگاه‌های کشور، اظهار کرد: به نظر می‌رسد توزیع بودجه دانشگاه‌ها بر اساس شاخص‌های مشخص شده نبوده و این موضوع به درستی رعایت نشده است لذا چنین رخدادی به نوعی بی‌عدالتی بحساب می‌آید لذا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری باید نسبت به این مهم پاسخ دهند.

بررسی نتیجه اقدامات مربوط به جایابی دانشجویان بورسیه

سیدجواد ساداتی نژاد، نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت: موضوع بررسی اقدامات مربوط به جایابی دانشجویان بورسیه به منظور اینکه این افراد بعد از فارغ التحصیلی باید برای انجام تعهدشان در چه مراکز آموزشی بکارگیری شوند، از  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سوال خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619740
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.