نماینده سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد، رژیم صهیونیستی با بمباران سایت‌های دولتی در این کشور جنگ‌زده مستقیما به داعش کمک می‌کند. بشار الجعفری گفت دولت تل‌آویو "بنزین روی آتش می‌ریزد."

به گزارش جماران، به نوشته روزنامه دیلی میل، بشار الجعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل متحد این سخنان را در جلسه شورای امنیت درباره درگیری‌ها در کشورش مطرح کرد. او گفت: حمایت مستقیم اسرائیل از داعش از طریق حمله هفدهم مارس ۲۰۱۷ به مقرهای ارتش سوریه در شهر پالمیرا، بنزین روی آتش ریختن بود و اوضاع را وخیم‌تر کرد.

 

در حمله مورد اشاره در مارس، سوریه اعلام کرد که یک سایت دولتی مورد حمله قرار گرفته اما اسرائیل مدعی شد که یک محموله از تسلیحات که برای حزب‌الله لبنان ارسال می‌شد، هدف گرفته شد. نماینده سوریه در ادامه به این موضوع اشاره کرد که رژیم صهیونیستی تروریست‌های زخمی را مداوا می‌کند.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد همچنین تاکید کرد،‌ آمریکا به گروه‌های شورشی از جمله داعش که با نظام بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه می‌جنگند، کمک می‌کند. او حمله موشکی اخیر آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص را "تجاوز آشکار" توصیف کرد.

بشار الجعفری همچنین با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا، انگلیس، فرانسه،‌ عربستان، قطر، ترکیه و اردن و نیز رژیم صهیونیستی به گروه‌های شورشی تسلیحات شیمیایی می‌دهند، گفت که آنها مدعی می‌شوند دولت از سلاح شیمیایی استفاده می‌کند. او تاکید کرد: این تخاصم جدی از مدت‌ها پیش در اتاق‌های محرمانه آژانس‌های اطلاعاتی تل‌آویو، ‌ریاض، دوحه، آنکارا، امان، واشنگتن، لندن و پاریس شکل گرفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.